Tyckte priset för internet via fiber till stugan hade blivit väl dyrt så jag kolla hur det låg till. Då visade det sig att jag betalade ca 70kr mer per månad än vad det stod på deras web.

Kontaktade kundtjänst som kom fram till att jag inte hade fått ta del av deras prissänkning.
De kunde inte få fram när prissänkningen var.
De kunde endast korrigera priset från dagens datum och inte retroaktivt. Jag tror det är ren lögn - de smyghöjer

Så nu är Bahnhof uppsagt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
A angelikaj skrev:
Tyckte priset för internet via fiber till stugan hade blivit väl dyrt så jag kolla hur det låg till. Då visade det sig att jag betalade ca 70kr mer per månad än vad det stod på deras web.

Kontaktade kundtjänst som kom fram till att jag inte hade fått ta del av deras prissänkning.
De kunde endast korrigera priset från dagens datum och inte retroaktivt. Jag tror det är ren lögn - de smyghöjer

Kan du få det billigare av annan leverantör eller är det en förhandlingsåtgärd?
Är ju inga stora pengar utifrån mitt synsätt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Så gör de nästan alltid, någon annan har sänkt o de matchar det på webben (för det är det nya kunder ser) själv måste man då ringa kundtjänst för att få samma. Sedan höjer de tillbaka priset om någon månad och då ditt pris är rörligt om du inte bundit det på något vis regleras du upp igen. Någon månad senare sänker de igen för nya kunder o så tuggar det på.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag har nästan alltid behövt låsa mig i x-tid. Senast i 12-månader med lägre pris i 6-månader, så då slår jag ut månadskostnad på 12-månader och om det blir acceptabelt. Men sedan har jag en dialog kring mitt totala av tjänster och vad det blir per år. Men det beror ju vilka tjänster man har och vad leverantören har.

R
A AndersS skrev:
Jag har nästan alltid behövt låsa mig i x-tid. Senast i 12-månader med lägre pris i 6-månader, så då slår jag ut månadskostnad på 12-månader och om det blir acceptabelt. Men sedan har jag en dialog kring mitt totala av tjänster och vad det blir per år. Men det beror ju vilka tjänster man har och vad leverantören har.
Just det där tycker jag är den värsta formen av att "straffa" befintliga kunder. Reduktion i 6 månader. Så klart med förhoppningen att man efter de 6 månaderna med ordinarie pris ska tycka att det är det normala och inte orka tjafsa mer.

Jag orkade förstås, och förklarade att mitt tålamod nu var slut och att jag av principskäl nu var tvungen att byta leverantör efter 10 år som kund. Helt plötsligt gick det att nästan halvera priset i 2 år.

Att man får binda upp sig som motprestation för lägre pris kan jag köpa, men inte att det ska vara en procedur varje gång.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Just det där tycker jag är den värsta formen av att "straffa" befintliga kunder. Reduktion i 6 månader. Så klart med förhoppningen att man efter de 6 månaderna med ordinarie pris ska tycka att det är det normala och inte orka tjafsa mer.

Jag orkade förstås, och förklarade att mitt tålamod nu var slut och att jag av principskäl nu var tvungen att byta leverantör efter 10 år som kund. Helt plötsligt gick det att nästan halvera priset i 2 år.

Att man får binda upp sig som motprestation för lägre pris kan jag köpa, men inte att det ska vara en procedur varje gång.
Tyvärr är det så, men jag har bara behövt göra det max en gång/år. Då tar jag fiber, mobilabonnemang, tv, mobilt bredband, osv. Jag ger förutsättningar för vad jag betalat senaste året och att jag fokuserar på totalpriset.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Väl inarbetad strategi av Bahnhof, finns en lång tråd på Sweclockers om detta.

• Gilla
jbath och 1 till
  • Laddar…
Det är inte bara Bahnhof som gör så. Vi har Bredband2 och ringer dem kanske en gång om året och ber om att få avtalet justerat efter aktuella priser och hastigheter. De gör det utan att tjafsa, men det sker aldrig automatiskt.

A angelikaj skrev:

Hos oss gör alla ca 20 tjänsteleverantörer likadant, så knappast något Bahnhof-fenomen.

Tiden då det lönade sig att vara trogen kund är förbi. Inte bara i bredbandsbranschen.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nu är det inga kampanjer som ligger på webben som jag jmf med utan deras ordinarie. De har till och med skickat ut om prishöjning till befintliga men visar lägre på webben.

A angelikaj skrev:
Nu är det inga kampanjer som ligger på webben som jag jmf med utan deras ordinarie. De har till och med skickat ut om prishöjning till befintliga men visar lägre på webben.
Vad betalar du efter sänkningen och för vilken hastighet?

T TypRätt skrev:
Vad betalar du efter sänkningen och för vilken hastighet?
Det är helt orelevant vad olika personer betalar för det kommer skilja i pris eftersom Bahnhof betalar olika i hyra till den som äger nätet.

• Gilla
Boan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.