Byggahus.se

Se upp för oseriösa jursiter/advokater!!!

1. S
    Medlem · 106 inlägg

Savoy

Medlem
    Ibland måste man skriva av sig...
    Vill bara utfärda en varning från en som har kunskap om branschen.
    Ni som behöver juridisk hjälp, se upp med oseriösa jursiter och advokater! Det finns firmor som inte drar sig för att överdebitera och gärna invagga klienten i en känsla av att just deras fall är "solklart", bara för att kunna suga ut ett antal timmar till. Se alltid till att ni vet vad kalaset kommer kosta, en del tycker (konstigt nog) att det är ofint att fråga...

Enklast att gallra agnarna från vetet är genom att ALLTID ringa Advokatsamfundet för att höra om firman har anmärkningar mot sig.
    Känslan är dock att de flesta firmor sköter sig. Det är dock ingen tröst för den som hamnat i bekymmer och drar på sig mer bekymmer när denne söker hjälp. Bara så ni vet!

2. saturnus
    Medlem · M · 3 679 inlägg

saturnus

Medlem

Re: Se upp för oseriösa jursiter/advokater!!!

Har man ett problem, så vänder man sig Advokat, och vips så sitter man där med 2 prob.
    Valde en advokat en gång, för han hade den största annonsen!! i telefonkatalogen :-/
    Han har varit den sämsta. Anmälde honom till samfundet, som prickade honom.
    Men sedan finns det bra också, som den senaste jag anlitade. Där kan Perry Mason ta sig i bra...n. En advokat som cyklade omkring med motparten så att domarna inte kunde hålla sig för skratt, jag vann (eller advokaten) och jag fick behålla stålarna 220`
    som jag höll inne för brist o fel i husentrepenad. Har inte kommit över detta ännu, är 5 år sedan ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.