Jag behöver byta LED spottar i taket och hålen som är nu är för stora i diameter. Jag har ingen möjlighet (eller lust) att byta innertak, så finns det något smidigt sätt att förminska hålen så dom nya spottarna får plats?

Det blir nog svårt att få snyggt, någon form av täcklock som du sedan borrar upp nya hål i kanske.
Jag hade satsat på att hitta nya spottar i rätt storlek.

Raskus skrev:
Det blir nog svårt att få snyggt, någon form av täcklock som du sedan borrar upp nya hål i kanske.
Jag hade satsat på att hitta nya spottar i rätt storlek.
Jag med men jag behöver skaffa spottar som inte bygger något nedåt, tex xerolight slim line som bara bygger 1mm men jag behöver en LED för hål på 60 mm och jag har provat xerolight, som ska ha hål på 57 mm,men dessa glappar även om man spänner ut fjädrarna.

Jag har gjort det för några stycken (länge sedan men sitter fortfarande kvar) och då använt doslock som jag borrat ut med hålsåg. Du kan sedan limma dem med t.ex. något montagelim så slipper du skruvar. Går att måla i annan nyans/färg om du önskar.

Malmbergs md-99 ska ha hål som är 60 mm, men den kanske bygger för mycket neråt?

Det är dom jag har i dagsläget men det blev så tajt mot överskåpets kökslucka så jag behöver något i stil med ovan nämda xerolight.

Larsa skrev:
Köp ett sådant här rör och såga av stumpar som du limmar i de gamla hålen. 60->57

[länk]
Så kan man ju göra, smart idé!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.