Hej!
Då det är svårt att möblera samt få en ombonad känsla i vardagsrumsdelen så funderar jag på om man ska sätta igen detta onödiga hål.
Hur svårt är det? Vad behöver man?
Har också planer på att lägga in laminatgolv. Ska man göra det efteråt?
Tack på förhand
/maja
Då det är svårt att möblera samt få en ombonad känsla i vardagsrumsdelen så funderar jag på om man ska sätta igen detta onödiga hål.
Hur svårt är det? Vad behöver man?
Har också planer på att lägga in laminatgolv. Ska man göra det efteråt?
Tack på förhand
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Det där är lätt fixat, regla upp i hålet med ex 45x70 reglar och sätt osb och gips på det.
Även om du inte gjort sånt förut så gör du det där under 1 dag.
Golvet skulle jag lägga efteråt då det är mindre risk för skador.
Även om du inte gjort sånt förut så gör du det där under 1 dag.
Golvet skulle jag lägga efteråt då det är mindre risk för skador.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Kanske blir ännu bättre att bygga in en bokhylla i väggen så den följer den andra väggen och du slipper att går in och ut igen
Bygga en egen bokhylla eller bygga in en befintlig? Vilken sida tänker du på? Mot hallen isåfall om man behöver möblera MIT en väggen i vardagsrummet.holmberg87 skrev:
Glömde skriva att det är dels olika mått på det som ska byggas ihop samt är jag rädd att det inte går i en rak linje mot hallen heller :/
Några saker som kommer att stöta på är bland annat:
- Elektriker som flyttar på lysknappen, kanske till motsatt sida stolpen där den andra sitter?
- Taklisterna är i vägen om du ska bygga en vägg där. Plockar du ner dom kommer mest troligt också lossna färg från list, vägg och tak beroende på hur du eller tidigare ägare målat. Det går att bygga runt dom men då får du figursåga gips, osb, reglar plus mötande taklister. Har du inte rätt verktyg så är det inte lönt att testa.
Att bygga in någon sorts förvaring är inte så tokigt men då kanske inte in mot vardagsrummet utan åt andra hållet.
- Elektriker som flyttar på lysknappen, kanske till motsatt sida stolpen där den andra sitter?
- Taklisterna är i vägen om du ska bygga en vägg där. Plockar du ner dom kommer mest troligt också lossna färg från list, vägg och tak beroende på hur du eller tidigare ägare målat. Det går att bygga runt dom men då får du figursåga gips, osb, reglar plus mötande taklister. Har du inte rätt verktyg så är det inte lönt att testa.
Att bygga in någon sorts förvaring är inte så tokigt men då kanske inte in mot vardagsrummet utan åt andra hållet.
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Taklister osv är bäst att plocka ner och göra nytt. Bara måla efter om du får någon skada men är du försiktig och skär innan du bryter går det oftast bra
Klicka här för att svara