Hej! Har idag takpanel (furu) i köket. Har läst att det skulle gå att montera takgips direkt på denna - men efter all bredspackling av nästan samtliga rum hemma är jag lite trött på spackling/slipning/målning och vill ta en liten genväg - det borde väl inte vara konstigheter att sätta huntonit direkt på takpanelen? Eller behöver man ändå göra en läkt?
Att det blir en liten sänkning av taket är givet förstås.

J JohnHenry skrev:
Hej! Har idag takpanel (furu) i köket. Har läst att det skulle gå att montera takgips direkt på denna - men efter all bredspackling av nästan samtliga rum hemma är jag lite trött på spackling/slipning/målning och vill ta en liten genväg - det borde väl inte vara konstigheter att sätta huntonit direkt på takpanelen? Eller behöver man ändå göra en läkt?
Det som kan ske är väl om det befintliga tacket inte är helt plant, då kan det vara svårare att fixa till utan läkt. Annars tror jag inet det skall vara några problem att skruva rakt på.

Rickard.
Huntonit är rätt förlåtande så det går säkert alldeles utmärkt,

J JohnHenry skrev:
Det går alldeles utmärkt, så länge det befintliga taket sitter fast ordentligt. Du behöver inte glesa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.