Byggahus.se

Samsung tvättmaskin, förtvätt går inte att stänga av

1. C
    Medlem Nivå 1
    Efter att ha kommit hem under mellandagsrean med en Samsung Ecobubble WF70F5E5P4W får jag inte riktigt till det med att välja bort förtvätt som verkar ligga inbakat i varje program. Är det någon som har koll på detta? Har ring Samsung support nu på kvällen men hon visste inte riktigt.

Det är alltså ikonen/displaybilden upp till vänster med 2 streck i, fast min är bara 1 streck då.
    och den symbolen betyder enl. manualen förtvätt.Och den försöker jag välja bort men det är stört omöjligt. Tilläggas kan att den blåser ut tvättmedelsfacket för just förtvätt också. Det borde väl tyda på att den förtvättar? Och har jag inget där så borde den väl bara köra runt maskinen med vatten tills huvudtvätten går i gång? Tacksam för lite hjälp.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    samsung_tvätt.JPG

Ett urklipp ur manualen ser ut såhär:

samsung_förtvätt2_.JPG

Redigerat 13 jan 2015 19:32
  2. electroluxaren
    Medlem · Nivå 18
    Förtvättsfacket sköljer den ut ändå ifall man skulle hält tvättmedel i fel.
    Men vad står det i manualen för att aktivera förtvätt?

3. D
    Medlem Nivå 2
    Enligt manualen ska man trycka på tillvalsknappen. (Den som ser ut som en hand med pekfingret och ett +)
    Det står ca 10 rader ovanför ditt urklipp ur manualen

4. C
    Medlem Nivå 1
    Men den symbolen som lyser från början med 1 streck, betyder ju enl manualen förtvätt. Det är det som är kruxet, men dom har väl gjort fel i manualen misstänker jag. Det borde ju vara 1 streck = huvudtvätt, 2 streck förtvätt+huvudtvätt. Och eftersom electroluxaren skrev att maskinen tömmer båda tvättmedelsfacken endå så måste det ju vara så att 1 streck är huvudtvätt även fast den sköljer vatten i förttvättsfacket också. Då har vi nog löst detta mysterium :)

5. K
    Medlem Nivå 3
    Förtvätt är 1 streck, huvudtvätt är 2 streck.

du har smartcheck på den där, ladda ner appen och kolla om något är fel =)

/RF

6. K
    Medlem · Nivå 10
    Smartcheck, vad är det?

7. K
    Medlem Nivå 3
    Tryck in de två knapparna som länkas samman av ett förstoringsglas i underkant på bilden ovan
    displayen visar då en "kod" som man kan scanna med sin smartphone, appen heter samsung smart washer på app-store. Ska finnas motsvarande app för android, men vet inte om den heter samma.

Resultatet ska bli en förklaring om vad som är fel.

Man skulle nog kunna säga att det är en QR-kodscanner för felkoder.

Om den är bra eller inte, får någon som scannat ett riktigt fel avgöra, men tanken är god.

/RF

Redigerat 14 jan 2015 22:49
  8. C
    Medlem Nivå 1
    Nej det är inget fel på den enl smartcheck som jag körde för några dagar sen.

Hade hellre haft fjärrstyrning på den som på dom lite dyrare modellerna :)

9. C
    Medlem Nivå 1
    Jo så ser det ju ut i tvättmedelsfacket, men på led-displayen är det bara 1 streck i baljan och det är ju då huvudvätten enl samsung supporten. När det är 2 streck innebär det huvudtvätt + förtvätt vilket låter logiskt iofs.