Hej!

Har funnit kapspår i plåtdetaljer på taket. En del har gått rakt igenom medan andra är just spår. Nu till min fråga, är det fog eller någon sorts lim som är bäst att använda i detta fall? Det behöver ju vara något som står emot vatten och alla sorters väder.

Då plåten är vit får det gärna också vara vit färg.

Hittade bla den här produkten. https://www.bauhaus.se/montagelim-pl400-perfekt-vit-300ml#go-to-description

Ps. Jag hade gärna bytt plåten, men den sitter under panelen.

Bild?

F fribygg skrev:
Bild?
Ska se om jag kan ta i morgon när det är ljust, men tänk att någon kört med vinkelslip i tunnplåt. Spåren är väl 2-4 mm.

Plastic Pudding kemisk metall skulle jag nog se om det gick att använda.

M MrDizzy skrev:
Tänkte på PP, men det är ett ganska stort område (läs långt) och dessutom i en kant/hörn. Vill gärna ha något mer lätthanterligt.

M MrDizzy skrev:
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)

Noramasen Noramasen skrev:
Mmmmmm! Plastic Pudding:p;)
Trodde att du var mer lagd åt svartplåt och blymönja...

• Haha
Noramasen
  • Laddar…
S skanfals skrev:
Tänkte på PP, men det är ett ganska stort område (läs långt) och dessutom i en kant/hörn. Vill gärna ha något mer lätthanterligt.
Volvo ;):crysmile::crysmile:
o vad jag o mina kompisar lagade stora ytor med PP och glasfiberväv då vi var 18-20.
Men du har rätt i att är man ovan på blir inte alltid resultatet det man önskar

S skanfals skrev:
Ska se om jag kan ta i morgon när det är ljust, men tänk att någon kört med vinkelslip i tunnplåt. Spåren är väl 2-4 mm.

Tunnplåt som är 5mm har 5mm corten runt huset och inte fan kallade någon smed det för tunnplåt;)

A atomlab skrev:
Tunnplåt som är 5mm har 5mm corten runt huset och inte fan kallade någon smed det för tunnplåt;)
Är det inte troligare att TS har 0,7mm?

A atomlab skrev:
du tänker 2-4mm djupt gissar jag
vi andra tänkte nog 2-4mm brett
TS får reda ut

M MrDizzy skrev:
du tänker 2-4mm djupt gissar jag
vi andra tänkte nog 2-4mm brett
TS får reda ut
Hehe. Perspektiv och realisation;)

• Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
Haha! Nu verkar jag ha trampat på ömma tår. Det är en plåtdetalj på garagetaket som ska förhindra fukt att tränga in. Jag kallar det för tunnplåt, men det är kanske inte den rätt benämning. Hur som helst menade jag inte att plåten är 2-4 mm djup, utan det jag syftade på var spårets bredd.

Några idéer på vad man skulle kunna täta med? Är det bäst med en mjuk byggfond eller något som stelnar?

Hehe. Är det synligt från du du ser det på tomten?

A atomlab skrev:
Hehe. Är det synligt från du du ser det på tomten?
Nej, det är inte synligt från marken. Funktionen är nr 1. Men är det möjligt att hitta något som smälter in föredrar jag så klart det.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.