1 128 läst · 14 svar
1k läst
14 svar
Sammanfoga metall på bästa sätt
Hej!
Har funnit kapspår i plåtdetaljer på taket. En del har gått rakt igenom medan andra är just spår. Nu till min fråga, är det fog eller någon sorts lim som är bäst att använda i detta fall? Det behöver ju vara något som står emot vatten och alla sorters väder.
Då plåten är vit får det gärna också vara vit färg.
Hittade bla den här produkten. https://www.bauhaus.se/montagelim-pl400-perfekt-vit-300ml#go-to-description
Ps. Jag hade gärna bytt plåten, men den sitter under panelen.
Har funnit kapspår i plåtdetaljer på taket. En del har gått rakt igenom medan andra är just spår. Nu till min fråga, är det fog eller någon sorts lim som är bäst att använda i detta fall? Det behöver ju vara något som står emot vatten och alla sorters väder.
Då plåten är vit får det gärna också vara vit färg.
Hittade bla den här produkten. https://www.bauhaus.se/montagelim-pl400-perfekt-vit-300ml#go-to-description
Ps. Jag hade gärna bytt plåten, men den sitter under panelen.
Produkter som diskuteras: "montagelim"

Montagelim
Montagelim är ett starkt, mångsidigt lim anpassat för flera material som trä, metall, plast och mer. Dess unika formel tillåter användning även under svåra förhållanden, vilket gör det användbart för projekt i alla storlekar och i olika
Läs mer
VolvoS skanfals skrev:
o vad jag o mina kompisar lagade stora ytor med PP och glasfiberväv då vi var 18-20.
Men du har rätt i att är man ovan på blir inte alltid resultatet det man önskar
Haha! Nu verkar jag ha trampat på ömma tår. Det är en plåtdetalj på garagetaket som ska förhindra fukt att tränga in. Jag kallar det för tunnplåt, men det är kanske inte den rätt benämning. Hur som helst menade jag inte att plåten är 2-4 mm djup, utan det jag syftade på var spårets bredd.
Några idéer på vad man skulle kunna täta med? Är det bäst med en mjuk byggfond eller något som stelnar?
Några idéer på vad man skulle kunna täta med? Är det bäst med en mjuk byggfond eller något som stelnar?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Bästa sättet att sammanfoga detta hörn?
Möbelsnickeri -
Hur fixar man urtaget på två sammanfogade reglar på bästa sätt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bästa sättet att sammanfoga metall...
Byggmaterial & Byggteknik -
Bästa utemetallfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Limpistol bästa valet för metall mot trä?
Verktyg, Maskiner & Fordon