302 läst · 3 svar
302 läst
3 svar
Sammanfoga 2-luftsfönster?
Det kan du absolut göra.
Jag byggde en ny 3 luftskarm och satte in begagnade fönster i för många år sen när vi byggde ut huset. Då var ekonomin rätt ansträngd för en ung familj så man försökte göra så mycket som möjligt själv.
Idag är det ingen som tänker på att det ena fönstret är original i det rummet och det andra hemgjort.
Jag byggde en ny 3 luftskarm och satte in begagnade fönster i för många år sen när vi byggde ut huset. Då var ekonomin rätt ansträngd för en ung familj så man försökte göra så mycket som möjligt själv.
Idag är det ingen som tänker på att det ena fönstret är original i det rummet och det andra hemgjort.
Hur du ska kombinera två karmar till en beror ju lite på hur de ser ut idag.P plan-g skrev:
Fönsterbågarna mitt mitten av fönstret behöver ju ha gångjärn i något men man vill nog inte ha båda karmsidorna kvar så där behöver nog en ny bit ersätta de gamla karmsidorna eller göra om ena sidan till ett slags mittpost.
När det gäller över- och understycken så behöver de kombineras ihop till hela bitar och där kan man nog tänka sig att laska i en bit över skarven och göra ett fasat möte eller en skarv halvt i halvt.
Klicka här för att svara