Det du rent praktiskt skulle kunna göra är att öppna upp lite försiktigt i taket för att se hur illa det är.
Öppnar man det snyggt så går det relativt enkelt att laga taket, eller om man väljer att sätta upp nån inspektionslucka.

• Wow
Lindaandersen
  • Laddar…
M Mierola skrev:
Det du rent praktiskt skulle kunna göra är att öppna upp lite försiktigt i taket för att se hur illa det är.
Öppnar man det snyggt så går det relativt enkelt att laga taket, eller om man väljer att sätta upp nån inspektionslucka.
TS bör vara försiktig med åtgärder. Även om det görs i välmening kan det förvärra och då kan TS som säljare anses som ansvarig. Badrummet bör inte användas, det kan också förvärra skadan och medföra ett ansvar för TS.

• Gilla
Lindaandersen och 2 till
  • Laddar…
L Lindaandersen skrev:
Klinikers byttes bara utan att byta tätskikt/ytskikt. Det framgår i besiktningsprotokollet.
Övertydlig nu - men visst förstår du att det gamla tätskiktet är brutet och därmed overksamt? Om man bilar bort klinker så sabbar man tätskiktet.

(Ytskiktet är själva klinkern och det har ni ju bevisligen bytt)

Jag var i liknande situation, och fick inget avdrag på priset, jag var alltså köpare. Badrummet var 18 år gammalt och felbyggt. Säljaren och mäklaren hävdade att det ekonomiska värdet och skillnaden om felet varit känt var 0. Vi processade inte om det.

• Gilla
Lindaandersen
  • Laddar…
L Lindaandersen skrev:
Ja..det kan jag göra..fixa till taket där nere.

Att häva köpet när kontrakt o handpenning är avklarat blir dyrt för köparen
Du kan inte bara fixa till taket nerifrån. Du lär ju ha rejält med fukt eller vatten i bjälklaget också. Det måste öppnas och undersökas.

Vilket år bytte ni klinker? Gjorde ni det själva eller anlitade ni en firma? Visste/beställde ni i så fall att de inte skulle lägga nytt tätskikt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.