Hej!
Ursäkta en totalt novis, men en enkel fråga: saknas brunnsmanchett här (är det enbart våtrumsfolien som man ser)? Och en fråga till: är det illa?

Avloppsrör i golv utan synlig brunnsmanchett, omgiven av våtrumsfolie med mögel och kalkavlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett golvbrunn med synlig våtrumsfolie och avsaknad av brunnsmanchett runt rörets kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stort tack på förhand!

Svårt/omöjligt att se på bilden. Men det finns ju en klämring (det gråa). Manschetten skall vara klämd bakom den. Om där inte finns någon manschett, så vore det onödigt att montera klämringen. Så det ger en viss indikation om att manschetten finns där.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Svårt/omöjligt att se på bilden. Men det finns ju en klämring (det gråa). Manschetten skall vara klämd bakom den. Om där inte finns någon manschett, så vore det onödigt att montera klämringen. Så det ger en viss indikation om att manschetten finns där.
Tack för svar! Det som oroar mig är det gröna som jag är rädd för att det är våtrumsfolien, borde inte manschetten täcka detta om det finns en sådan?

Sitter under.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Sitter under.
Tack! Fick för mig att den satt ovanför. Ni har just gjort att jag kan njuta av fotbollen och slippa grubbla över detta!:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.