Byggahus.se
Alla var inte mer aningslösa. För att spela spel på min tid var man tvungen kunna doskommandon, installera spel, irq-adresser, utökat minne och minneshanterare som QEMM, osv, osv.

Min barn har det för enkelt de bara spelar, kan inget om datorer
Funderar om raspberry pi eller så kan vara lösningen, så man kan se komponenterna åtminstone. Om man hjälps åt att bygga/installera en spelemulator för att öka intresset. Eller så är det bara jag som försöker pådyvla nått föråldrat, kanske allt är så integrerat när de är i gymnasieåldern att det är hel poänglös kunskap.

...sedan finns det en inspelning på rullband av en Concorde-start....
Concord tänkte jag faktiskt nämna, är väl inte så länge sen den togs ur drift men det var nått nästan mytomspunnet man hörde om som barn. Tänk att kunna ta London - NY på 3h? Vad tar det idag, 8h?

Concord tänkte jag faktiskt nämna, är väl inte så länge sen den togs ur drift men det var nått nästan mytomspunnet man hörde om som barn. Tänk att kunna ta London - NY på 3h? Vad tar det idag, 8h?
4000 dollar och så ska man behöva tjata som man gjorde som liten pojk för att få ett simpelt klistermärke
59918F6F-B2D4-49C5-BEA0-FD51944E2DE7.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det finns en klassisk beskrivning: start samtidigt från Paris som en 747.
Till New York.
En timma på plattan där
start
Landar i Paris innan 747:an själv har landat....