1 632 486 läst ·
14 626 svar
1632k läst
14,6k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Måste dra en historia i ämnet, en serie jag aldrig glömmer.useless skrev:
En tidning, tror den hette Pox eller nått liknande, 80 tal.
I en serie är det 2 utlänningar som har bilverkstad, den ena (vi kallar han Tony) håller på i en Volvo Duett, det är nått som sitter fast i bilen, tror det var ryggstödet till baksätet han står och sliter i.
Plötsligt lossnar det, ni får tänka er alla de här ilustrationerna av ljud det var i de tidningarna, när sätet lossnar, när han far bakåt (framåt i bilen) och som avslutas med ett ljudligt Plopp.
I nästa bildruta står Tony utanför bilen och hans kompis säger
"Men Tony, vad har du i ditt arselet"
Det är en bild på Tony där växelspaken från Duetten sticker ur baken på han !!!
Sen följer att få ut den ur baken på Tony, ni vet, Duett har ju en ganska skaplig knopp man inte vill ha där 😉
Jepp den kommer man ihåg. Det som slår mig är hur man köpte cigaretter ( när jag började röka numera slutat ), i ungdommens dagar. In i tobaksaffären och sa "" 4 chessman ( lösvikt då ) och en gaständare "" .
Tänker då på fallet Chessman som dom skulle gasa ihjäl i USA.
Tänker då på fallet Chessman som dom skulle gasa ihjäl i USA.
På min skola hade lärarna ett eget rökrum inne i lärarrummet.H heimlaga skrev:
Kommer tydligt ihåg vår lärare Tommy som alltid skulle iväg och kopiera ”stenciler” under alla lektioner - efter drygt 10 minuter kom han alltid tillbaka stinkandes av cigg med en bunt vackert blåskimrande kopior under armen. Var en finfin blandning av gammal askkopp från ciggen och stickig spritlukt från kopiorna!😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det här ytterst trevliga låset har jag på dörren till en gammal timrad bod vid släktgården. Nyckeln är handsmidd och cirka 25cm lång, notera låskistan i trä!!
Förbaskat vad gott det luktar nu sedan jag tjärat dörren…🙂
Mvh
1000 watts fotolampa. Fick på grund av sin enorma värmeutveckling endast vara tänd i fem minuter och var då rykande het trots att mellanrummet mellan reflektorn och höljet är skyddat av en asbestskiva. En dimmig höstkväll för trettio år sedan lät jag ljuskäglan spela över natthimlen då jag hörde barnen på en tomt längre bort ropa: titta ett UFO.👽