1 647 852 läst ·
14 729 svar
1648k läst
14,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Två äldre ficklampor för 4,5 volts batteri och en nyare i plast, ficklampa modell 3 med röd och grönfilter för Lr14 batterier.
Det är en ren skandal att B.O.Libergs stämjärn försvann från marknaden. Riktigt bra kvalitet på stålet och smidet och inget fördyrande extra trams med utseendet.B Bitterhetsakademin skrev:
Visst finns de fortfarande kvar men används mest av småbarn till att rita på asfalten med. I skolorna togs svarta tavlan bort för över trettio år sedan. Barnen idag lär sig ju knappt skriva för hand så handstilen blir därefter.H heimlaga skrev:
En av deras större produkter var besman. Visade dessa för min mor och hon blev nästan tårögd av nostalgi, och mindes barndomen i Vasa på fyrtiotalet då den färska strömmingen vägdes upp på besman.H heimlaga skrev:
Nonsens. Har krita I bilen och i verktygslådan. Ritar upp när jag smäller rådjur innan jag drar ut offret i vägkanten, flyttar bilen och ringer polis.B Bitterhetsakademin skrev:
Bra också när det är smällar mellan bilar.
I verktygslådan för allmän icke-förstörande märkning. Om jag letar grejer som behöver åtgärd. Ringar in med krita.
Enkelt och självklart när man vant sig
Mvh Findus
Jag var kanske något kategorisk efter att sett barnens målningar som i och för sig försvinner efter regnet. Använder mest snickarpennan för markeringar men så sent som i somras kom kritan fram då jag skulle göra tillfälliga markeringar på råsponten. Så ännu kommer den nog användas länge även om den är historia i skolan sedan årtionden.findus42 skrev:
Nonsens. Har krita I bilen och i verktygslådan. Ritar upp när jag smäller rådjur innan jag drar ut offret i vägkanten, flyttar bilen och ringer polis.
Bra också när det är smällar mellan bilar.
I verktygslådan för allmän icke-förstörande märkning. Om jag letar grejer som behöver åtgärd. Ringar in med krita.
Enkelt och självklart när man vant sig.
Mvh Findus