N
Tokslut Tokslut skrev:
8.000kr kostade min "chippade" Sony DVD som förövrigt står kvar under Plasma TVn ;) Japp, inte hänger man på låset när ny tech släpps här inte :D
Jag köpte en av Toshibas bättre modeller. En region 1 spelare som var ombyggd till regionsfri. Så att den alltid skulle kunna spela upp region 1 filmer oavsett vad för regionsskydd dom hittade på.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag köpte en av Toshibas bättre modeller. En region 1 spelare som var ombyggd till regionsfri. Så att den alltid skulle kunna spela upp region 1 filmer oavsett vad för regionsskydd dom hittade på.
Det kom väl ett till hinder som var inbyggd i "filmen/skivan" som jag inte kommer på vad den kallades, men det vart inget av med det förutom en storfilm som inte gick att kolla på.

N
Tokslut Tokslut skrev:
Det kom väl ett till hinder som var inbyggd i "filmen/skivan" som jag inte kommer på vad den kallades, men det vart inget av med det förutom en storfilm som inte gick att kolla på.
Dom började ju försöka hitta på sätt så dom inte fungerade i regionsfria spelare. Men sen tog ju internet och nedladdning över istället så det var ju ingen mening att för bolagen att lägga pengar på att utveckla nya spärrar.

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Dom började ju försöka hitta på sätt så dom inte fungerade i regionsfria spelare. Men sen tog ju internet och nedladdning över istället så det var ju ingen mening att för bolagen att lägga pengar på att utveckla nya spärrar.
Kan nog ha varit RCE

https://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

N
Flatscreen bildrörstv på 60 kilo har väl dom flesta glömt bort också

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Då kom iPhone1 och som var låst till usa. Gjorde något jobb däromkring och fick en flashad iPhone som fungerade med våra sim och var helt sjukt tidig med den tekniken 😂

P
L L Jan skrev:
Tracks var dyrare än kassetter och det hittade aldrig till Sverige, förutom ovan.
Johodå. :)

• Haha
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P
Tokslut Tokslut skrev:
Edit: för er andra så finns/fanns det regioner för att antagligen få ner priset ju längre de väntade med att köpa in filmerna
Tvärtom. Regionerna var till för att hindra priskonkurrens.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Kasst och billigt nötkött från mjökkor i plastförpackning i kyldisken i lågprisbutiken för 69:95 kr/kg med medlemsrabatten inkluderad (max 3 per hushåll) blir så klart rätt gott med dubbel ost och annat klägg på, stämmer. För Tacos perfekt, för några påsar krydda gör att allt smakar krydda.

På tal om sånt som fanns förr och inte nu.
Ja du svarar så bra så jag inte ens behöver tillägga nåt, ost och klägg gör det bättre.

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Flatscreen bildrörstv på 60 kilo har väl dom flesta glömt bort också
Fick mig att tänka på bakprojektion:

Bakprojektion-TV i ett vardagsrum, visar skärm och högtalare på enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Då kom iPhone1 och som var låst till usa. Gjorde något jobb däromkring och fick en flashad iPhone som fungerade med våra sim och var helt sjukt tidig med den tekniken 😂
Jag gråimporterade iPhone 1 till kompiskretsen och jailbreakade dessa samt tog bort låsningen till AT&T

Det var sjukt hur långt före allt annat dessa telefoner var när de kom, kändes som en liten bit framtid i handen och det var det ju också 🤷🏻‍♂️

V Ville_Vessla skrev:
Ja du svarar så bra så jag inte ens behöver tillägga nåt, ost och klägg gör det bättre.
Håller med, billiga råvaror kan lätt maskeras.

På tal om förr, så var råvarorna A och O.

Började prata med frun om kläder vi haft och hur vi såg ut när vi var unga. 80-talets mode skiftade och var ibland snyggt, ibland hemskt.

80-talet började med benvärmare och stentvättade jeans och slutade med midjekorta kavajer gigantiska axelvaddar.

Frisyrerna på den tiden var ett kapitel för sig och det var nog dem som var orsaken till den tidens klimathot: Ozonhålet.

Musiken var emellertid bra detta årtionde som man ibland glömt bort att det fanns.

Kanske redan skrivet.
En gång i tiden så kunde man hyra både vhs kasett film och spelare. En rätt rejäl väska. Sedan kom ju dvd och därmed mycket smidigare om man nu höll på med kopiering eller dylikt.😎

• Gilla
Ballottola och 1 till
  • Laddar…
M mindis skrev:
Kanske redan skrivet.
En gång i tiden så kunde man hyra både vhs kasett film och spelare. En rätt rejäl väska. Sedan kom ju dvd och därmed mycket smidigare om man nu höll på med kopiering eller dylikt.😎
Moviebox!

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.