1 160 356 läst · 11 185 svar
1160k läst
11,2k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Datorbordet Jerker till tonårsrummet var ju en klassikerL Lucif3r skrev:Var ju längesedan dom slutade prioritera sverige. Jämnför utbudet av prylar ikea har i t ex usa jämnfört med vad vi har
Är rätt skoj att läsa deras namn på produkter i utlandet dock... Hälften låter svenskt, men betyder ingenting Fast det måste väl vara så för att dom stackarna ska kunna uttala det, antar jag...
Så ni anklagar alltså de små hålen i hörnen för att äta alla strumpor? Det gigantiska gapet i änden sväljer ju förutom strumpor även både örngott och andra påslakan.
De små hålen i hörnen är däremot smidiga för att plocka ur strumpor som hamnat inuti.
De små hålen i hörnen är däremot smidiga för att plocka ur strumpor som hamnat inuti.
Tror det var om Percy Barnevik man sa att hans presentationer blev närmast animerade med den takt han bytte bilder på overheaden. (Kan minnas fel gubbe, någon stor företagsledare hade det ryktet).lars_stefan_axelsson skrev:Ja just! Den skiten. Vi hade en SYO-konsulent som hade gått den kursen. Hans presentationer såg ut som en adventskalender med olika pappersbitar tejpade mot OHn som växlades fram och tillbaka ett tjugotal gånger på en enda slide. (Nej, det var nog bara tio gånger... )
Kommer ihåg att mina föräldrar blev fullständigt tossiga på det spektaklet. Staffan Westerberg var ren amatör i jämförelse med den gubben.
Edit: Kom ett till OH-minne nu. På kemin i högstadiet så ställde kemiläraren en stor glasburk med vatten på overheaden och droppade ner små bitar natrium så alla skulle kunna se reaktionen.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 355 inlägg
En del är nog för att bilarna är mer utformade för luftflödet, de flyger över bilen istället. Beroende på var man kör är risken för ett vildsvin i fronten rätt skrämmande.
Medlem
· Blekinge
· 10 537 inlägg
Stämmer bra. Jag jobbade på hans firma. När det gick riktigt bra använde han två overheadar samtidigt, vilket jag hade dock aldrig nöjet att åse.engs skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 355 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 537 inlägg
Och min gamla Taunus hade en gummiblåsa för vänsterfoten att trycka på för att få upp vatten till munstyckena. På min första resa från Ludvika till Åre satt det en veritabel isklump i blåsan.
Medlem
· Blekinge
· 10 537 inlägg