Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Saker som vi glömt bort att de har funnits

1. Maria T
    Nöjd · Stockholm · 1 433 inlägg
    Ja, det var det förstås, kompletta spel i fina lådor... jag är tydligen inte läskunnig, såg bara dina foton och läste inte texten att det var tomma kartonger. Men gissningsvis finns det intresse av kartongerna också om än inte lika stort som om spelen kommer med.

2. J
    Medlem · stockholm · 6 539 inlägg

JohanLun

Medlem
    Utan att själv ha intresse för gamla spelkartonger men med i diverse FB grupper med folk som gillar det, även tomma kartonger har säkerligen ett värde. Hur stort vet jag inte... Men säkert så mycket att du inte vill slänga dem...

3. F
    Medlem · Västra götaland · 8 336 inlägg

fsn

Medlem
    Fan vad kukigt. Jag slängde alla mina gamla kompletta spel för ca 5år sen i en panik-storstädning där allt gammalt skit skulle bort. Berätta inte vad dom går för.

• Laddar…
  4. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 2 180 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
    Nog minns man, har nog spelat närmare tio av dem:oops:

Har själv kvar alla mina spel i originalkartong från den tiden. Diablo II släpptes förra året efter en grafisk uppdatering och stöd för moderna datorer, i övrigt är det identiskt. Mer än fem miljoner ex har sålts av nyutgåvan. Så nog lever dessa gamla spel ännu.

5. Maria T
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20220524_082550.jpg

Hittade denna skylt vid rivning av ett förråd byggt nån gång 1940-50-tal, har sökt på det men inre hittat mycket mer än att det fanns ett mejeri i Järlåsa, Uppland, som hette sterilmejeriet.
    När vi hittade skylten kom genast ordet "prädd" i tanken.

(Ursäkta oredigerad foto - några krukor samt Foppatofflor kommer på köpet)

• Laddar…
  6. Dan1891
    Medlem · 847 inlägg

Dan1891

Medlem
    Du har dålig koll...det där är INTE foppatofflor! :)

7. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 2 180 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
    Ser mer ut som Birkenstock, men i fel färg.

8. Maria T
    Urschäkta så mycket @Dan1891 och @Jonas Persson med flera- inte Fopplor utan mina "birkenstock-kopior" av plast för 39 kr köpta på R*sta-butiken. De äkta fopplorna (jo jag har såna) är i källaren och hänger med än.

9. G
    Medlem · Uppsala · 614 inlägg

Guson

Medlem
    Jag googlade lite och det verkar som det är samma mejeri som nu ligger vid väg 72 när man kör igenom Järlåsa (mellan Uppsala och Sala).
    https://www.slu.se/centrumbildningar-och-projekt/futurefood/temasidor/ata-ute/mejerier-i-uppland/

• Laddar…
  10. B
    Medlem · Uppsala län · 270 inlägg

Blazermannen

Medlem
    • Laddar…
  11. Maria T
  12. jarlh
    Medlem · 1 615 inlägg

jarlh

Medlem
    Reklamlåten för Mjölkcentralens steriliserade grädde:

13. Skip6711
    Husägare · Lund · 186 inlägg

Skip6711

Husägare
  14. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 13 490 inlägg

NötegårdsgubbenPremiumikon: Motorsåg

Skogsägare
    Ei saa peitää är på riktigt det första jag minns att jag läste. Gång efter gång varje gång man satt på toaletten bredvid ett element i ett 70-talshus.

En Rosettasten för folkhemmets barn. Minus att man inte lärde sig avkoda finska bara…

15. Skip6711
    Husägare · Lund · 186 inlägg

Skip6711

Husägare
    Före mobiltelefonens era var det det här man läste när man satt på toaletten!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.