Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Saker som vi glömt bort att de har funnits

1. T
    Medlem · Blekinge · 7 947 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Ingen skivspelare?

• Laddar…
  2. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 11 687 inlägg
    Lätt glömma hur det var innan fiber och gen4 nvme :)

3. Jonas Persson
    Intresserad · Stockholm · 1 853 inlägg

Jonas PerssonPremiumikon: Skruvdragare

Intresserad
    Du kan stanna vid SSD, bytet från mekanisk hårddisk är en av de största förbättringarna av en dators prestanda, allt annat var som bäst några tiotals procent, SSD var hundratals.

• Laddar…
  4. mowatom
    Medlem · 821 inlägg
    Fick inte plats, men det finns ett par!

• Laddar…
  5. richardtenggren
    Självbyggare · Gävle · 4 851 inlägg
    Jag fick ju ny dator på jobbet i veckan, den tidigare fick jag i mitten på augusti men var kanske inte ämnad för mitt jobb…
    Ett arbetsmoment som tog drygt 1 timme tidigare tog nu max 10 min :D

Jag får dock minnas tillbaka till veckan innan när jag hade en bärbar och inte släpbar dator :D

6. K
    Medlem · 895 inlägg
  7. HasseTeknik
    Medlem · Uppland · 4 682 inlägg
    Redigerat 15 jan 19:23
  8. AndersMalmgren
    Visst var det störst skillnad mellan mekanisk och solid state. Men en SATA SSD vs en nvme är också sjuk stor skillnad. 500 MB/s vs typ 5k (helt ur minnet men typ den skillnaden).

9. Mikael_L
    Medlem · 43 632 inlägg
    Ser du inte kompakt-skivspelaren, compact disc player, på engelska... :cool:

10. Mikael_L
    Medlem · 43 632 inlägg
    Oahh, wow. Har du aktiv delning för högtalarna, jag anar att grejerna uppe till vänster kan vara delninsfilter.
    Sen verkar du ha en sån där förstärkare från technics med jättelika VU-metrar :love:, en sådan har jag letat i några år nu att hitta till bra pris. Jag skiter i om den inte är så jättebra, de är ju bara så läckra att man dör.

11. mowatom
    Medlem · 821 inlägg
    Är det ett klassiskt zachry substeg man anar nere till höger?

12. K
    Medlem · 895 inlägg
    Yepp! Till en sub duger nästan vad som helst o subben är bara för bio.

• Laddar…
  13. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 11 508 inlägg

NötegårdsgubbenPremiumikon: Motorsåg

Skogsägare
    Håller på och tömmer ett dödsbo inför fotografering och visning. Jag har inte tagit några bilder, för man ska vara snäll mot de döda, men satan vad mycket bruxföremål som känns vansinnigt omoderna och glömda utan att vara mer än 20–30 år. Allt från reseplånböcker till storpack med brännbara cd-/dvd-skivor.

Lampsladd som installationskabel finns det kanske lämpligare trådar att beklaga sig över i, men jag slänger in det ändå. Men jag tror ändå det är en svunnen sak det med, folk som kunnat bättre, men låtit säkerhetsmässigt halvdant vara gott nog i det egna hemmet.

14. N
    Medlem · 1 772 inlägg
    Oj, nu inser man att man inte är någon ungdom längre. I min värd har gamlingar stenkakor i sina gömmor, inte dvd.

15. AndersMalmgren
    Jag är knappt 40 och har uppdaterat samlingen från Betamax/laserdisc till DVD till Bluray HD till Bluray 4k, när ska det ta slut :)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.