Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Saker som vi glömt bort att de har funnits

1. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 15 113 inlägg

AlfredoPremiumikon: Hand

Besserwisser
    Glömt? Jag är fortfarande rädd för dessa trafikstörningsmoment. :cool:

• Laddar…
  2. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 15 113 inlägg

AlfredoPremiumikon: Hand

Besserwisser
    Är du helt säker på det? :thinking: Måste ha glömt när det var så... :crysmile:

3. K
    Medlem · 1 735 inlägg
    Jo låntagare ska vara försiktiga men bankerna som lånar ut ska oxå vara noga när de lånar ut.
    Dagens regler gör att topplån tas på andra ställen än bolånebanken och bankerna tar ut ockerräntor och framför allt att det byggs för lite gör att priserna stiger. Det är synd om de unga i dag som behöver bostäder

4. hsd
    Medlem · Kalmar län, Östra Götaland · 4 702 inlägg

hsd

Medlem
    Var det chinakvalite redan oå EPA-tiden, eftersom epa blev synonymt med skräp /låg kvalité

5. K
    Medlem · 1 735 inlägg
    Och ändå har rika blivit rikare o ”fattiga” fattigare och inkomstklyftorna har ökat det till trotts av alla koefficienter,

6. Marike
    Medlem · 565 inlägg

Marike

Medlem
    Jag kan inte minnas att kvalitén var låg. Men minns att EPA alltid skulle vara billigast,de hade spioner ute varje dag för att notera andra butikers priser. Och det var nog så att det på den tiden var mer synonymt, billigt = dåligt än vad det är nu. De hade ju det mesta, t.o.m klädavdelning, mest för kvinnor, kommer ihåg att man ibland fick rycka ut till skyltfönstret och klä av en docka när någon dam hade bestämt sig för att de finaste plaggen hängde där. Bara att lyda kunden har alltid rätt, hjälpte inte att jag berättade att de plaggen var nålade för att sitta snyggt och fulla med hål.
    Jag jobbade där som dekoratörslärling -65-66 innan jag blev metallare, men vilka Julskyltningar vi hade med tomteorkester och skaffning, wow.

7. T
    Medlem · 3 174 inlägg
    låg kvalitet på den tiden var made in japan

8. Marike
    Medlem · 565 inlägg

Marike

Medlem
    Stämmer det, det hade jag glömt.:D

• Laddar…
  9. useless
    Lök. · Gävleborg · 25 248 inlägg
    Sen blev det Taiwan.

Snart är det made in EU.

• Laddar…
  10. T
    Medlem · 3 174 inlägg
    nu för tiden är det raka motsatsen

på epa var det första gången jag såg en rulltrappa och fick åka i den

11. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 28 109 inlägg

KnockOnWoodPremiumikon: Hand

Grundstött
  12. K
    Medlem · 1 735 inlägg
    Överhuvudtaget så var billigare förr när någon sålde till lägre priser inte pga kvalitet även om det naturligtvis förekom. Det var ju svårare för grossister att övervaka att handlarna höll priset uppe.

13. T
    Medlem · 3 411 inlägg
  14. K
    Medlem · 57 inlägg

kelegris

Medlem
    Tror inte att du hade velat spela PS5-spel med en knapp, va?

15. Marike
    Medlem · 565 inlägg

Marike

Medlem
    Dem kommer man ihåg, gjorda för att kunna kastas i golvet när man förlorade. :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.