Byggahus.se

Saker som vi glömt bort att de har funnits

1. AndersMalmgren
    Renoverare · Stockholm · 9 752 inlägg

AndersMalmgren

Renoverare
    Jo det var läskigt. Vissa har ju inte fått tillbaka det än. Fyfan, mardröm för mig som lever för drycken och maten.

• Laddar…
  2. P
    Medlem · 7 975 inlägg

pmd

Medlem
    Är det bara jag som hade glömt VDN (se inlägg #3560)?

Jag lägger till en bild så kanske det lyckas trigga någons glömska.

3. P
    Medlem · 7 975 inlägg

pmd

Medlem
    Och om de hittar nåt misstänkt så avslutas försäkringen omedelbums. ;)

4. AndersMalmgren

AndersMalmgren

Renoverare
    Du missar ju massor med delikatesser då. Ostron, Moule marinière, Hummer och andra skaldjur, osv.

5. AndersMalmgren

AndersMalmgren

Renoverare
    Nja, men däremot kan det bli svårt skaffa en. Iallfall i Sverige/Usa. Vet inte hur det fungerar i Schweiz / nederländerna på den punkten får jag erkänna. Men jag har för mig iaf den nederländska förbjuder sådant.

6. P
    Medlem · 7 975 inlägg

pmd

Medlem
    OK. Man ska inte hänga upp sig på ordet hemtjänst. Det var kanske ett dåligt ordval av mig för att beteckna alla sorters tjänster som man kan få utförda i hemmet. Förmodligen är den första association du och många andra gör till den kommunala hemtjänsten, men det var alltså inte den jag syftade på i första hand.

• Laddar…
  7. P
    Medlem · 7 975 inlägg

pmd

Medlem
    OK, vi borde byta tråd, men ämnet är kanske inte värt det. Min fråga föranleddes av att du påpekade att ingen gillar honom på en viss plats

8. Fadai
    Slöjdnörd · 845 inlägg

Fadai

Slöjdnörd
    Wow! Den hade jag totalt glömt. Får mig att tänka på EPA av ngn anledning (som jag glömt).

9. M
    Medlem · 1 697 inlägg
    Busringningar.:D

• Laddar…
  10. F
    Medlem · Östergötland · 1 919 inlägg

fribygg

Medlem
    Ingen vettig människa tar väl ut mer i lön än att inkomsten omfattas av socialförsäkringen?
    Jobba mindre eller ta resten i eget bolag bör väl vara skapligt mycket lönsammare?

11. hsd
    Medlem · Kalmar län, Östra Götaland · 4 319 inlägg

hsd

Medlem
    Dessutom miljövänligt och ofta redan eldrivna

• Laddar…
  12. R
    Medlem · 3 320 inlägg
    Ah. Nej Sverige i sig är väl inte helt glada för honom. Men det är bara känsligt. Han var jävligt trevlig iallafall.
    Vi kan fortsätta på pengar.
    Innan de kastade in leksakspengarna. 20or har jag en del drös av kvar =)

• Laddar…
  13. 13th Marine
    Barbar · Trelleborg · 9 774 inlägg

13th Marine

Barbar
    Jag är så gammal att jag kommer ihåg när 50lappen kom, samt att 20an bytte format (bilden i ditt inlägg är väl det gamla formatet).

Idag hanterar jag kontanter för sällan så att jag knappt vet hur de ser ut.

14. R
    Medlem · 3 320 inlägg
    Ja visst var 50k sedeln i ett för jäkla dumt format. Den fick ju inte plats i en normal plånbok.
    Jag har kvar av den stora tjugan och lilla tjugan. Sen har jag faktiskt hela uppsättningen av 60 talet kommer inte ihåg årtal.
    Jag får kontanter väldigt sällan. Typ om man storpantar och inte handlar upp pengarna.
    Jag saknar även mynten, de vi har idag är ju värdelösa. Tänk när man såg skillnad på 1 och 5 krona utan att titta.

Kommer ihåg även de andra örena från när jag var liten och mormor spelade poker med tanterna. Men det blir så många bilder då =)

• Laddar…
  15. Tokskalle
    Medlem · Örebro0581 · 65 inlägg

Tokskalle

Medlem
    Jag använde klädnypor och kort (från pappas kortlek, inte min egen)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.