Byggahus.se
L
Som rubriken - efterlyser tips på byggvaruhus eller liknande som erbjuder hjälp med kapning och tillsågning av lite virke och enstaka skivor.

Ska nämligen göra några enkla konstruktioner som hyllor mm för inomhusbruk i lägenhet och har inte tillgång till egna maskiner eller lämpligt utrymme när jag är i Stockholm.

Gärna i söderort men alla tips är välkomna!

• Närbild på en cirkelsågklinga med sågspån mot en oskarp bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SidanKaos
  • Laddar…
Vet att man kan få hjälp av tex Bauhaus mm, egentligen ska man köpa virket hos dem för att få hjälp men de brukar vara hjälpsamma även om man kommer med virke

• Gilla
ByggareBob! och 1 till
  • Laddar…
Men däremot vill de inte kapa redan färdiga produkter. Jag behöver kapa en Ikea låda, se bild. Någon som har tips på vart man kan göra det? Sorry för att jag ”kapar” din tråd

• Ikea låda av trä med två lådor och metallhandtag mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
SidanKaos SidanKaos skrev:
Vet att man kan få hjälp av tex Bauhaus mm, egentligen ska man köpa virket hos dem för att få hjälp men de brukar vara hjälpsamma även om man kommer med virke
Tack för tips!

Men däremot vill de inte kapa redan färdiga produkter. Jag behöver kapa en Ikea låda, se bild. Någon som har tips på vart man kan göra det? Sorry för att jag ”kapar” din tråd
Ganska många delar som behöver kapas. Är nog enklast att försöka hitta någon som kan göra det hemma i garaget.

• Gilla
engs
  • Laddar…
L
[QUOTE="SidanKaos, post: 4055650, member: 188093" Sorry för att jag ”kapar” din tråd[/QUOTE]
Inga problem alls - bara bra att få draghjälp med tråden :)

• Gilla
SidanKaos
  • Laddar…
LoweW
L Lärospånet skrev:
Som rubriken - efterlyser tips på byggvaruhus eller liknande som erbjuder hjälp med kapning och tillsågning av lite virke och enstaka skivor.

Ska nämligen göra några enkla konstruktioner som hyllor mm för inomhusbruk i lägenhet och har inte tillgång till egna maskiner eller lämpligt utrymme när jag är i Stockholm.

Känns som att båda era problem kan lösas på bästa & billigast sätt genom att hyra en sänksåg och skena över en dag. Har ni ont om yta kan ni alltid kapa allt på köksbordet. Grovdammsugare är nog ingen dum idé att hyra heller.

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Känns som att båda era problem kan lösas på bästa & billigast sätt genom att hyra en sänksåg och skena över en dag. Har ni ont om yta kan ni alltid kapa allt på köksbordet. Grovdammsugare är nog ingen dum idé att hyra heller.
Lådorna skall kapas också så lite annat kapande än med sänksåg kanske behövs........

L
LoweW LoweW skrev:
Tanken var god men behöver såga lite sporadiskt vid fler tillfällen och har inte möjlighet att såga i lägenheten.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
inte möjlighet att såga i lägenheten.
Varför inte? Ordentligt med spånuppsug bara :)

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
LoweW
K Kane skrev:
Lådorna skall kapas också så lite annat kapande än med sänksåg kanske behövs........
Är man lite kreativ kan man kapa låga lådor utan problem med en sänksåg. Men jag missade att TS behövde "tillsågning av lite virke" vilket kan bli för svårt.

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Går ju också allt som oftast att såga för hand..

• Gilla
Niclaaas och 1 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:

Hej!

Behöver du hjälp så kan du såga i min verkstad på Värmdö, Mörtnäs.
Jag har alla olika sågar som du behöver.
Skicka PM så fixar vi det.

Med vänlig hälsning, Stigen/Dag

• Gilla
morr och 3 till
  • Laddar…
L
stigen stigen skrev:
Hej!

Behöver du hjälp så kan du såga i min verkstad på Värmdö, Mörtnäs.
Jag har alla olika sågar som du behöver.
Skicka PM så fixar vi det.

Med vänlig hälsning, Stigen/Dag
Stort tack för erbjudandet Stigen! Återkommer i PM till dig då!

L
Frustrator Frustrator skrev:
Går ju också allt som oftast att såga för hand..
Så sant - men tror på rakare snitt med maskiner än på min egen handsågsförmåga nu när det ska vara lite prydligt :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.