Som rubriken - efterlyser tips på byggvaruhus eller liknande som erbjuder hjälp med kapning och tillsågning av lite virke och enstaka skivor.
Ska nämligen göra några enkla konstruktioner som hyllor mm för inomhusbruk i lägenhet och har inte tillgång till egna maskiner eller lämpligt utrymme när jag är i Stockholm.
Gärna i söderort men alla tips är välkomna!
Ska nämligen göra några enkla konstruktioner som hyllor mm för inomhusbruk i lägenhet och har inte tillgång till egna maskiner eller lämpligt utrymme när jag är i Stockholm.
Ganska många delar som behöver kapas. Är nog enklast att försöka hitta någon som kan göra det hemma i garaget.SidanKaos skrev:
L Lärospånet skrev:Som rubriken - efterlyser tips på byggvaruhus eller liknande som erbjuder hjälp med kapning och tillsågning av lite virke och enstaka skivor.
Känns som att båda era problem kan lösas på bästa & billigast sätt genom att hyra en sänksåg och skena över en dag. Har ni ont om yta kan ni alltid kapa allt på köksbordet. Grovdammsugare är nog ingen dum idé att hyra heller.SidanKaos skrev:
Lådorna skall kapas också så lite annat kapande än med sänksåg kanske behövs........LoweW skrev:
Tanken var god men behöver såga lite sporadiskt vid fler tillfällen och har inte möjlighet att såga i lägenheten.LoweW skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 191 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 191 inlägg
Går ju också allt som oftast att såga för hand..
Hej!L Lärospånet skrev:Som rubriken - efterlyser tips på byggvaruhus eller liknande som erbjuder hjälp med kapning och tillsågning av lite virke och enstaka skivor.
Behöver du hjälp så kan du såga i min verkstad på Värmdö, Mörtnäs.
Jag har alla olika sågar som du behöver.
Skicka PM så fixar vi det.
Med vänlig hälsning, Stigen/Dag