Byggahus.se

Såga min planlösning

1. T
    Husägare · Stockholm · 4 407 inlägg

twoody

Husägare
    • Laddar…
  2. J
    Medlem · 11 inlägg

Johanssonx2

Medlem
    Vi är överens om att vi vill ha det, det är i vårt tycke väldigt charmigt, även om det medför en ljudakustik.

Har kikat på ”Mästergården” hos Myresjöhus, men tycker det är lite tråkigt att det försvinner ett gemensamhetsutrymme på övervåningen i och med att det är extremt stort öppet i tak. På samma sätt blir det maffigt, men det är ju helt vad man vill prioritera. Med vår placering av trappan så lyckas vi knyta ihop det öppna ovanför matplatsen, med det öppna ovanför trappen, vilket gör att det blir än mer öppet, på sätt och vis två flugor i en smäll. Sedan gillar vi att trappen skärmar av lite grann på entréplan, så att det inte blir ett endaste stort rum med matplats/kök/vardagsrum. En hybrid av öppen planlösning och rum. Så går tankegångarna iaf!

3. A
    Medlem · Dalarna · 322 inlägg

Asson

Medlem
    På det stora hela tycker jag det ser ut som ett trevligt hus. Men mitt tips är att tänka om ang köksön. Vi har en exakt sån och jag tycker det är helt värdelöst! Saknar ordentlig arbetsyta på båda sidor om hällen och den lilla utslagsvasken använder vi aldrig, i praktiken är den för liten för tex pastavattnet och liknande. Så då måste man ta kastrullen över golvet till stora hon.

• Laddar…
  4. J
    Medlem · 11 inlägg

Johanssonx2

Medlem
    Tack för input. Vi faktiskt har ritat om köket nu så att vi får både mer bänkyta och förvaring i under och överskåp, känns klokt så.

5. U
    Medlem · Uppsala län · 244 inlägg

Urban J A

Medlem
    En fundering till om köket. Jag upplever att jag ofta steker/ kokar upp något samtidigt som jag sköljer ocu hackar nästa grej. Var står man och skär frönsaker, om man gör det med ryggen åt spisen ökar inte risken att pannkakan blir svartgräddad?

6. U
    Medlem · Uppsala län · 244 inlägg

Urban J A

Medlem
    Jag lovar att korrekturläsa mer i kommande inlägg.

7. J
    Medlem · 11 inlägg

Johanssonx2

Medlem
    Vi har ritat om köket så att hällen hamnar bredvid 120cm bänkyta, och bredvid där kommer sinken, så kommer finnas bra med arbetsyta där. Kan återkommer med bild.

8. marja02
    Medlem · 2 inlägg

marja02

Medlem
    Vi är inne på Mästergården också. Får man fråga vad ert pris blev och vilken entreprenad? Finns inte så många nya prisuppgifter på sajten nämligen.

9. J
    Medlem · 11 inlägg

Johanssonx2

Medlem
    Hej, detta är inte Mästergården från Myresjöhus, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. //Johanssonx2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.