Hej,

Har sett att trallen runt poolen verkar ha satt sig på ett ställe, det har sjunkit ihop i mitten på ena sidan.
Jag öppnade upp några brädor (145x45) för att se hur det ser ut under. Det ligger reglar direkt på sandbädd som trallbrädorna är fastsatta på. Jag misstänker att reglarna har då sjunkit ned i sanden när regn och annat har packat ihop sanden.
Jag planerar på att lägga om hela tralldäcket runt poolen framöver, men funderar nu över hur ska jag göra på det stället där det idag har satt sig.
Hur gör jag bäst gällande reglarna då de idag vilar direkt på sanden, jag bör försöka få dit en stenplatta eller liknande under som regern vilar på är väl min tanke. Bör jag gräva ur sanden och få in en platta under med sylpapp eller likande?

Bör vara ett bärande underlag, som betongplattar med en tjärpapp på under regeln. Till att börja med om du vill, kan du pressa/lyfta ( domkraft ) upp altanen och skjuta in en platta under. Vid ombyggnad så blir det plattor under med jämna avstånd som bär.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
K
Reglar direkt på mark kommer med tid garanterat sätta sig.

J jonaserik skrev:
Bör vara ett bärande underlag, som betongplattar med en tjärpapp på under regeln. Till att börja med om du vill, kan du pressa/lyfta ( domkraft ) upp altanen och skjuta in en platta under. Vid ombyggnad så blir det plattor under med jämna avstånd som bär.
Tack svar, jag ska försöka komplettera med lite bilder sen.
Problemet är att däcket är helt i marknivå så man kommer dessvärre inte under med domkraft och kan höja och skjuta under. Det hade så klart varit det smidigaste till att börja med

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
T Test1234567 skrev:
Tack svar, jag ska försöka komplettera med lite bilder sen.
Problemet är att däcket är helt i marknivå så man kommer dessvärre inte under med domkraft och kan höja och skjuta under. Det hade så klart varit det smidigaste till att börja med
Då blir det om möjligt att lätta på en del trall där reglarna är. Och lyfta ställa en lite kortare regel på högkant och ett spännband som man spänner upp med. Finns nog ingen annan genväg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.