Patrik_Swe
Hej!

Jag har blivit med katt och skulle vilja fixa en kattlucka så lillen kan gå in och ut i huset som den önskar.

Har ett enkelt glasat källar fönster som jag funderar på och sätta i en kattlucka i . Man kan ju köpa dom för ett ok pris på text Claes Ohlsson.

Nu till min fråga , kan man som lekman skära i vanligt glas med något verktyg och installera luckan själv eller måste man ta fönsteret till en ” glasmästare ”

Alla idéer och hjälp är väldigt tacksamt

Med vänlig hälsning, Patrik

• Källarfönster med galler taget från insidan av ett rum, med gardin delvis fördraget. Fönstret vetter mot en vägg utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man kan skära med glasskärare men det kräver en hel del övning, speciellt om du vill skära ett hål. Det verkar ju att häkta av fönstret ganska enkelt så jag hade tagit det till glasmästaren. Den gör det på några minuter, kanske för en påse wienerbröd.
Om du prova själv får du åka till glasmästaren sedan i alla fall.

• Gilla
Patrik_Swe och 1 till
  • Laddar…
Patrik_Swe
T Thomas_Blekinge skrev:
Man kan skära med glasskärare men det kräver en hel del övning, speciellt om du vill skära ett hål. Det verkar ju att häkta av fönstret ganska enkelt så jag hade tagit det till glasmästaren. Den gör det på några minuter, kanske för en påse wienerbröd.
Om du prova själv får du åka till glasmästaren sedan i alla fall.
Klokt ☺️😀tack

Ta gärna en bild på hur det blev sen. Lite nyfiken själv :)

• Gilla
Patrik_Swe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.