Hej!
Jag har blivit med katt och skulle vilja fixa en kattlucka så lillen kan gå in och ut i huset som den önskar.
Har ett enkelt glasat källar fönster som jag funderar på och sätta i en kattlucka i . Man kan ju köpa dom för ett ok pris på text Claes Ohlsson.
Nu till min fråga , kan man som lekman skära i vanligt glas med något verktyg och installera luckan själv eller måste man ta fönsteret till en ” glasmästare ”
Alla idéer och hjälp är väldigt tacksamt
Med vänlig hälsning, Patrik
Jag har blivit med katt och skulle vilja fixa en kattlucka så lillen kan gå in och ut i huset som den önskar.
Har ett enkelt glasat källar fönster som jag funderar på och sätta i en kattlucka i . Man kan ju köpa dom för ett ok pris på text Claes Ohlsson.
Nu till min fråga , kan man som lekman skära i vanligt glas med något verktyg och installera luckan själv eller måste man ta fönsteret till en ” glasmästare ”
Alla idéer och hjälp är väldigt tacksamt
Med vänlig hälsning, Patrik
Medlem
· Blekinge
· 10 200 inlägg
Man kan skära med glasskärare men det kräver en hel del övning, speciellt om du vill skära ett hål. Det verkar ju att häkta av fönstret ganska enkelt så jag hade tagit det till glasmästaren. Den gör det på några minuter, kanske för en påse wienerbröd.
Om du prova själv får du åka till glasmästaren sedan i alla fall.
Klokt ☺️😀tackT Thomas_Blekinge skrev:Man kan skära med glasskärare men det kräver en hel del övning, speciellt om du vill skära ett hål. Det verkar ju att häkta av fönstret ganska enkelt så jag hade tagit det till glasmästaren. Den gör det på några minuter, kanske för en påse wienerbröd.
Liknande trådar
-
Fortsätta med Cuprinol eller byta till täckfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Fel uppsatta hängrännor, lösning?
Övrigt husrelaterat -
Ta ner innerväggar (trätex) och sätta upp nya eller lappa och laga
Badrum -
kan man sätta en dräneringsbrunn här?
Vatten & Avlopp -
Hur sätta reglar i ett trapphörn utan gering
Altan & Uteplats