Byggahus.se
A
Har en toapappershållare som saknar skruvhål och ska monteras på en vitlackad kommod, gissninsvis med lim eller dubbelhäftande tejp. Har prövat Clas Ohlsons dubbelhäftande tejp men det hölm inte längre.

Någon som har något tips?

Det finns dubbelhäftande tejp för bilar, som man fäster lister mm med, tejp med bättre fästförmåga än den finns inte.
Tesa spegeltejp är riktigt bra oxå.

• Gilla
liket
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Det finns dubbelhäftande tejp för bilar, som man fäster lister mm med, tejp med bättre fästförmåga än den finns inte.
Tesa spegeltejp är riktigt bra oxå.
Tack för svar. Vet du också vilken tejp den som är tlll bilar är?

AXS
Vhb är bra. Det finns annars en spegeltejp på Classe som funkat bra för mig.

Problemet är oftast inte tejpen utan att det rengörs för dåligt och belastas för tidigt. Tvätta med sprit och vänta 1 dygn innan användning så har du optimala förutsättningar.

• Gilla
1
  • Laddar…
nikasp
Köp 3M, Tesa eller Gorill dubbelhäftande monteringstejp och fyll hela ytan du har tillgänglig med tejp. Sitter som satan bara man tvättar noga innan, jag brukar köra med bensin. Enda sättet att få loss de där är att såga med tandtråd. Och som skrivet, vänta gärna ett dygn med att belasta. Handdukshängaren vågade jag inte borra pga osäker på var vattenrör går bakom vägg.

Toalettpappershållare fäst på kakelvägg med dubbelhäftande tejp, ingen borrning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En handdukshängare monterad på kakelvägg med dubbelhäftande tejp, två handdukar hängande.
Skapa konto

• Gilla
1
  • Laddar…
Annars kan du ju göra det enkelt och bekvämt för dig och skaffa en sådan här:
Ett vertikalt toalettpappersställ bredvid en toalett, fullt med rullar.
Skapa konto

Så slipper ni dessutom sitta och vrida och vända på er för att nå pappret :)

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så slipper ni dessutom sitta och vrida och vända på er för att nå pappret :)
Fast den där står ju bakom sittpositionen. Då måste man väl vrida på sig? Dessutom kommer änden på papperet att hänga ner i golvet.

En sån där pinne har man bara för osprättade reservrullar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag limmar upp allt i vårat nya badrum med glabete-lim. Visserligen på kakel, men det borde gå på en kommod också. När jag testade limmet före jag gick lös i badrummet satt det så hårt att kroken jag limmade fast gick sönder när jag försökte få loss den.

Håller med ovan dock, var noggrann med rengöringen. Få bort fett och använd inte något medel som lämnar en hinna.

Lim, skruv, eller tape kommer oavsett hur du gör att orsaka skador på vägg om du skulle vilja ändra.

nikasp
V vedklyv skrev:
Lim, skruv, eller tape kommer oavsett hur du gör att orsaka skador på vägg om du skulle vilja ändra.
Vad grundar du det på? Jag har personligen monterat och demonterat sån stark monteringstejp mer än en gång från kakel genom att såga mellan med tandtråd (samma sätt man tar bort märken på bilar). Sen tar man bort resterna med rakblad (samma som film nedan) och t.ex. bensin. Blir inga skador eller märken.

En sådan här har jag själv aldrig demonterat än, och kommer troligen inte att flytta dem heller. Men de är ju gjorda just för att kunna demonteras. Har en schampoohylla som sitter med två och en toalettborsthållare som sitter med en. Det är något slags starkt men mjukt och segt lim man sprutar in. Funkar mycket bra och sitter som berget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.