Hej,

Jag har lagt marksten för en parkering mot min infart till huset. Infartsvägen består av asfalt. Tyvärr är asfaltskanten "skadad" och sned i kanten mot markstenen och därför vill jag jämna till asfaltskanten på något sätt. Afalten är cirka 3-4 cm (anlades 1976) och det är cirka 10 meter och mellan 3-15 cm i bredd som ska kapas bort.

Jag är medveten om att man kan hyra en asfaltskapare med diamantklinga, men är det verkligen nödvändigt i detta fall? Jag funderar istället på att köpa en vinkelslip och en diamantklinga (går totalt på cirka 900 kr i kvalitetsbutiken ÖoB). Det är ungefär samma kostnad som att hyra en maskin utan att jag behöver låna en släpkärra och utföra arbetet under veckorna eftersom mina arbetstider inte tillåter det.

Tror ni att det skulle fungera med en vinkelslip eller är det bättre att lägga ned tid på att hyra en rejäl maskin?

/Lars

Jag tror vi använde ett tag på jobbet innan vi skaffade diamantklingar till våran motorkap, bara några kapskivor för sten. Man fick ju byta ofta för dom räckte inte så länge men.

Sånna borde väl finnas till en rondell annars om du har en sån?!

Jag gjorde ungefär det du beskriver i somras med en vinkelkap och stenskivor. De höll inte många meter, men det fungerade. Om du har en diamantskiva lär den hålla mkt längre..

Kör på! ;)

Kör på bara, funkar kanon med en billig diamantklinga, jjag köpte min på Jula för nån hundring.
Köp dig ett paket med andningsskydd oxå, ett bra tips, det kommer att ryka lite ;) och asfaltsdamm e inge gött i näsan

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.