S
tommib skrev:
Hög IQ korrelerar inte nödvändigtvis till mer än att man är bra på en viss typ av testfrågor....

Efter att ha läst igenom tråden lite hastigt är det intressant att se att folk går upp i varv så mycket för något som politiker alltid har gjort och alltid kommer göra. Nu måste ju dessutom Steffe kompromissa med Miljömupparna och Kommunisterna så det är kanske inte så konstigt att ROT reduceras. Det är helt enkelt en symbolisk fråga, ej relaterat till att ROT faktiskt betalar sig själv.

Apropå att politiker inte är vanligt folk så är väl just Stefan L precis det. En svetsare som jobbat upp sig inom den fackliga hierarkin. Jag röstar inte rött av många anledningar men jag erkänner gärna att killen vet vad riktigt arbete är och inte är någon politikerbroiler som t.ex Gustav Fridolin....
1979 anställdes Löfven som svetsare och 1981 började han sin fackliga karriär. Även om han var anställd som svetsare till 1995 så kan jag lova att det inte blev mycket svetsande. Han ägnade sin tid som fackpamp med att vända papper och öva på floskler.

Varje gång jag ser honom i TV så kan jag inte låta bli att skatta åt hans inkompetens och när han gör uttalanden internationellt så är det så pinsamt att man håller på att dö.

https://www.youtube.com/watch?v=lNJYnKRxl4w

https://www.youtube.com/watch?v=5bGXY4a-HEk
Alla utan gymnasiekompetens :D

Redigerat:
tommib skrev:
...politikerbroiler som t.ex Gustav Fridolin....
Vad då broiler?
Han skall ju fixa den Svenska skolan på hundra dagar sa han ju.
Vänta lite, hur många dagar har det gått nu :o

tommib
DanielF skrev:
1979 anställdes Löfven som svetsare och 1981 började han sin fackliga karriär. Även om han var anställd som svetsare till 1995 så kan jag lova att det inte blev mycket svetsande. Han ägnade sin tid som fackpamp med att vända papper och öva på floskler.

Varje gång jag ser honom i TV så kan jag inte låta bli att skatta åt hans inkompetens och när han gör uttalanden internationellt så är det så pinsamt att man håller på att dö.

[länk]

[länk]
Alla utan gymnasiekompetens :D
Jag sa inte att han var en kompetent stadsminister (det tycker jag inte), men han har i alla fall knegat. Han har haft en rätt tuff uppväxt också vad jag förstår så han är inte någon skyddad medelklasstyckare utan erfarenhet från verkligt liv.

Jag har raderat inlägg som var solklart off topic. Artikeln handlar om ROT-avdraget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.