B
Underbart hus!

Redan när man såg programmet insåg man att det sannolikt skulle sluta på detta sätt.

Hur som helst så har hon gjort en stor insats genom att spara detta vackra hus från att rivas. Nu står det kvar och arbetet kan slutföras av annan. Fler borde göra detsamma.

/PM

• Gilla
  • Älska
emmjo och 4 till
  • Laddar…
Från 2M i budget till 6.25M begärt. Hm.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bara tanken på detta hus' underhåll framöver får den som inte satt ett halvt dussin hantverkare till världen att vända ryggen till.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Project Mellangården skrev:
Redan när man såg programmet insåg man att det sannolikt skulle sluta på detta sätt.

Hur som helst så har hon gjort en stor insats genom att spara detta vackra hus från att rivas. Nu står det kvar och arbetet kan slutföras av annan. Fler borde göra detsamma.

/PM
”Mina vänner ska skrapa huset åt mig”

I slutet var väl 10 kvm av fasaden skrapad

Visar hur farligt det är att tro att ”allt ba löser sig bara man önskar massor mycket ”

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Låter som ett extremt drömpris av någon som romantiserar

Appendix Appendix skrev:
”Mina vänner ska skrapa huset åt mig”

I slutet var väl 10 kvm av fasaden skrapad

Visar hur farligt det är att tro att ”allt ba löser sig bara man önskar massor mycket ”
Nejdå. Även om renoveringen fortlöpt lite udda med tex skrapa begränsade ytor och måla om så har det absolut hänt en hel del. En del är ju saker man inte räknat med och ser (pga okunskap säkert). Men med tanke på att det förra året såldes en rätt fin hästgård med stall och hagar etc för 5.4 bara en kilometer därifrån längs vägen så känns priset helt orimligt. Men jag önskar henne lycka till. Vore kul om det blir klart och inte bara förfaller.

• Gilla
emmjo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.