D daVinci skrev:
Förstår du inte att domaren är avlönad av ena parten?
Alla borde kunna förstå att det är så.

Det förändrar inte att domaren är avlönad av ena parten.

En möjlighet här är att du är så die hard kommunist att du inte kan ta in fakta. Och ser staten som god och rättvis och över alla misstankar. Och därmed så försvinner komplikationen att domaren är avlönad av ena parten. Men det är bäst att du reder ut för dig själv hur det ligger till.
Du har inte funderat på att kolla upp om dina psykoser ställer till det för dig när du försöker tänka?

• Haha
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90
D daVinci skrev:
Förstår du inte att domaren är avlönad av ena parten?
Alla borde kunna förstå att det är så.

Det förändrar inte att domaren är avlönad av ena parten.

En möjlighet här är att du är så die hard kommunist att du inte kan ta in fakta. Och ser staten som god och rättvis och över alla misstankar. Och därmed så försvinner komplikationen att domaren är avlönad av ena parten. Men det är bäst att du reder ut för dig själv hur det ligger till.
Om vi börjar från början , när har jag påstått att en rättegång är någon slags perfekt objektiv process?

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om vi börjar från början , när har jag påstått att en rättegång är någon slags perfekt objektiv process?
Nej det är inte början.

Början var ditt påstående: "Tror du en domare hade ansetts objektiv om en av parterna i målet betalade lönen?"

Och jag då informerar dig om att det är så när staten är ena parten, eftersom staten avlönar domaren.

Lösningen på det är att privatisera rättsväsendet. Då kan man se till att inte ena parten avlönar domaren.

Nu har du två val:
A) Antingen säger du att du inte fattar.
B) Eller att du fattar och fick något att tänka på.

Tja, ett tredje val är att du gör som skribenten kashieda och öser på med personangrepp.

• Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
D daVinci skrev:
Nej det är inte början.

Början var ditt påstående: "Tror du en domare hade ansetts objektiv om en av parterna i målet betalade lönen?"

Och jag då informerar dig om att det är så när staten är ena parten, eftersom staten avlönar domaren.

Lösningen på det är att privatisera rättsväsendet. Då kan man se till att inte ena parten avlönar domaren.

Nu har du två val:
A) Antingen säger du att du inte fattar.
B) Eller att du fattar och fick något att tänka på.

Tja, ett tredje val är att du gör som skribenten kashieda och öser på med personangrepp.
Eller så spaltar jag upp olika "val" du ska få göra. Är det forum och diskussion vi håller på med eller tror du att du är på Vem vill bli miljonär eller Jeopardy eller nåt? 🤔
Ring en vän.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J javlaandersson skrev:
Säljaren har fått ett bättre bud
Någon har inte läst hela tråden... 🙄

• Haha
  • Wow
yonna och 4 till
  • Laddar…
J javlaandersson skrev:
Säljaren har fått ett bättre bud
Läs TS inlägg 424

Eller så spaltar jag upp olika "val" du ska få göra. Är det forum och diskussion vi håller på med eller tror du att du är på Vem vill bli miljonär eller Jeopardy eller nåt? 🤔
Ring en vän.
Är detta ditt sätt att säga att du inte riktigt förstår att staten kan vara en part och samtidigt avlönar domaren.

Kan inte ni två ta ert politiska snack i pm?

DaVinci, allt till vänster om nyliberalism är inte kommunism.

Farstatjejen, det är stort att inte behöva få sista ordet

• Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Farstatjej90
G gaidin skrev:
Kan inte ni två ta ert politiska snack i pm?

DaVinci, allt till vänster om nyliberalism är inte kommunism.

Farstatjejen, det är stort att inte behöva få sista ordet
Jag är inte särskilt stor och har inte så höga ambitioner heller.

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Jag är inte särskilt stor och har inte så höga ambitioner heller.
Men du kan väl låtsas?

Så vi andra slipper ert personliga gräl som inte har med tråden att göra?

• Gilla
  • Älska
Festlund och 8 till
  • Laddar…
@Köparen

Glad att allt löste sig. När BH är som bäst är det ett ovärderligt forum. Jag hade aldrig köpt mitt hus utan att ha lurkat här och lärt mig

Så jag hoppas att du i framtiden lägger upp en projekttråd om huset. Om du vill kan du ju skapa en ny användare för att hålla denna konflikten ännu mer anonym. Eller inte.

Iaf. När man har bostadsprojekt är det roligt att dokumentera och kunna visa för vänner och bekanta. Dessutom är det väldigt givande att titta tillbaka och se hur det såg ut :)

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.