Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Sälja huset eller vänta

1. M
    Medlem · 16 inlägg

Mezzo

Medlem
    Jag har totalt renoverat mitt hus i sommaren. Huset byggdes i 1974. I den förre månaden fick jag min dröm -hyreslägenhet i stan efter flera års väntan. Jag är ensam, är 72 år - så jag har flyttat in i den. Huset står tomt. Allt handlar om hur mycket vinst kan jag få efter husförsäljningen för att förbättra min 8780 kr pension. Jag kan sälja huset nu eftersom från flera håll hör jag att huspriser har gått upp mycket. Men flera säger att i dessa osäkra tider är huset en bra investering, jag ska inte vara bråttom med försäljningen. Om jag väntar med försäljningen kan husets " fräschhet" blekna (?) eller huspriserna ska plattas ut. Jag vet inte vad ska jag göra ? Ursäkta för grammatiken.

2. garvin
    Medlem · 527 inlägg

garvin

Medlem
    Sälj!

• Laddar…
  3. Stefan N
    Verktygstokig · Stockholm Täby · 11 595 inlägg

Stefan NPremiumikon: Hand

Verktygstokig
    Ja, det har väl aldrig vart ett bättre tillfälle att sälja än nu.

4. W
    Medlem · 16 inlägg

Widarsilje

Medlem
    Jag hade provat att sålt nu när allt är i toppskick och använt pengarna för att öka livskvaliten.

• Laddar…
  5. Bästa svaret

Z
    Medlem · Småland · 289 inlägg

Zlade

Medlem
    I ditt fall finns det bara ett vettigt råd: Sälj!

Använd pengarna för att sätta lite guldkant på tillvaron och njut så länge du kan.

• Laddar…
  6. Siggelito3000
    Medlem · 134 inlägg
    Lev här och nu, sälj! Man vet aldrig vad som händer på marknaden eller i världen på ett par år, vilket vi alla märkt det senaste året. Den vinst du redan gjort sedan 70-talet kommer att vara så mycket större än vad ett år eller två till kan ge.

Börsen går också som tåget så investera en del av vinsten i fonder eller aktier så kommer säkerligen det att ge en hel del ökat kapital också, men med mindre risker då du inte behöver ha hela husets värde på börsen. Lycka till!

• Laddar…
  7. M
    Medlem · 268 inlägg

Masthugg

Medlem
    sälj, passa på att leva innan någon krämpa sätter stopp.

8. D
    Medlem · 83 inlägg
    Håller med, sälj. Ja priset går kanske upp om 1år, 10år. Kanske skulle du få 10000 mer, 100000 mer. Men lev i nuet, inte värt att vänta på lite mer slantar.

9. T
    Medlem · Stockholm · 1 200 inlägg

Taxture

Medlem
    Sälj nu och säkra pengarna
    Gräm dig sen om priserna rusar vidare men gläd dig om nedgången kommer......
    Står huset tomt både åldras och kostar det i onödan

10. nikasp
    Husägare · Sollentuna · 3 327 inlägg

nikasp

Husägare
    Huspriserna har ju gått upp kraftigt nu så jag skulle sälja direkt och inte vänta på en Corona-sättning när den här rushen är över.

Vårt hus har aldrig varit så högt värderat enligt Booli som det mail jag fick idag. Upp 35% sedan köp juni 2015 och det stämmer nog ganska bra med de försäljningar som varit i området senaste halvåret.

11. Staffans2000
    Bannad · 10 830 inlägg
    Sälj nu. För vad har du för glädja av pengarna när du ligger på långvården i blöta blöjor?

Staffan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.