Säkrare lek på studsmattan

554 läst  13 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
    Varje år skadar sig cirka 5 000 barn efter lek på studsmatta, vanligen på grund av fall. Många får frakturer och 1 av 10 får stanna kvar på sjukhuset. Vi går igenom vad du kan göra för att i största möjliga mån undvika en olycka.

Du kan läsa artikeln här: Säkrare lek på studsmattan

2. E
    Anonym
    Skrivet av: Förälder

"Var mycket tydlig med att bara ett barn får hoppa i taget, de andra får inte befinna sig på mattan under tiden." -Lycka till med den. :)

3. E
    Anonym
    Skrivet av: Blauvinge

En del hoppas på skador så skiten plockas bort. Kan förfula den vackraste vy i ett grannskap.Måste ungarna skrika så in i h:e när de hoppar ?

4. E
    Anonym
    Skrivet av: Hemmans

Gnällspik

5. E
    Anonym
    Skrivet av: Weng

Pucko!

6. E
    Anonym
    Skrivet av: J-O75

Bara sjuka människor hoppas väl på att barn skadar sig när dom leker?? För övrigt finns det gott om ställen att bo på där man inte störs av barn, om man nu har ont av det.

7. E
    Anonym
    Skrivet av: Gäst

Haha,ville bara kolla reaktionen. Givetvis går ungarn först,oavsett vem sommbodde därförst. Glöm inte hjälmen !

8. E
    Anonym
    Skrivet av: JonasB

Har en 4-åring och löste det genom att plocka bort rören mellan själva mattan och botten-u-delarna, vad man nu borde kalla dem, så nu har vi en 30 cm hög studsmatta. Själv bottnar jag ganska snabbt men med tanke på att jag brukar få för mig tokiga idéer så kanske det är bäst så :)

9. E
    Anonym
    Skrivet av: Blauvinge

En av förra grannens ungar hoppade och skrek var kväll förrra sommaren. Ända tills hen hoppa snett och hamnade på vår sida häcken. Tyvärr så var där en stenmur. Hen ville inte hoppa mer se'n. Hen började med fotboll istället. Så det slutade lyckligt för alla parter.

10. E
    Anonym
    Skrivet av: Joachim P-A

Hen???

11. E
    Anonym
    Skrivet av: Carl

Hen???

12. E
    Anonym
    Skrivet av: Nils

Han+hon=hen

13. E
    Anonym
    Skrivet av: Josefin

En sak som ingen verkar tänka på när det gäller studsmattor är faran om ett barn får för sig att gå/krypa under studsmattan samtidigt som ett annat barn hoppar, varför finns inget "inspringsskydd"? Har ingen studsmatta och en dotter som är för liten för att leka i en men tanken har slagit mig när jag ser andra barn.
    Förövrigt anser jag att påhittet "hen" är idiotiskt!!

14. E
    Anonym

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: