5 407 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Säkerhetsdörr till BR?
Hej!
JAg ska byta till en säkerhetsdörr i min bostadsrätt och undrar om någon känner till något bra företag och någon bra dörr att rekommendera? Det är en djungel av dörrar där ute och man vet inte vilka företag som är seriösa. JAg bor i stockholm och tänkte skaffa en klass 3 dörr.
Tack på förhand!
JAg ska byta till en säkerhetsdörr i min bostadsrätt och undrar om någon känner till något bra företag och någon bra dörr att rekommendera? Det är en djungel av dörrar där ute och man vet inte vilka företag som är seriösa. JAg bor i stockholm och tänkte skaffa en klass 3 dörr.
Tack på förhand!
Moderator
· Stockholm
· 57 640 inlägg
Har du kollat med föreningen? Dels kan det finnas begränsningar rent utseendemässigt på vad du får ha. Dels kan de ha bra/dåliga erfarenheter sedan tidigare.
Jag har pratat med dom, men de samarbetar inte med något företag och det finns ingen rabatt
Det är svårt att veta vilket företag som är seriöst. Har läst på nätet att vissa använder montörer som inte ens kan prata svenska... :S Inte mig emot, bara dom kan montera dörren rätt så.
Vi tittar just nu på dörrar i min brf och en kompis skickade denna - lite stressigt bara eftersom det är tidsbegränsat. Som jömförelse vill Daloc ha 15500 för sin billigaste dörr i laminat - frågan är hur bra groupon-dörren är.kati skrev:
Vad tror ni?
http://www.groupon.se/deals/stockholm/Saker-Bostad/7488732
http://sakerbostad.se/produkter/sakerhetsdorrar/specifikation/
Oj oj!!! Priset är ju verkligen bra!!
Skulle lätt lockas av det...! Men min BR förening har varnat mig för alltför billiga dörrar... Så om någon har erfarenhet av den sortens dörr eller det företaget så vore det jättebra om ni kunde dela med er av era åsikter. Det där ser ut som en dörr från Prodoor med flerpunktlås. Vad jag har hört så är dörren inte svensktillverkad (om det skulle ha nån betydelse). http://www.prodoors.se/
Nån som har erfarenhet av denna??
Nån som har erfarenhet av denna??
Hej... jag funderar på att byta vår lägenhetsdörr till en säkrare också men jag har svårt och välja vilket märke. Jag har tittat på Prodoors, Daloc, Swedoor, Hellbergs och Proloc. Priset någon tusenlapp hit eller dit spelar mindre roll utan jag vill helst ha bra kvalite vad det gäller ljud, inbrott, brand och att det är praktiskt att låsa... Är det någon som har erfarenhet, kan utesluta något märke eller rekommendera ett?!
Jag har en lägenhet i brf i Stockholm och där bytte vi alla dörrar i hela huset. Kravet där var att dörren till utseendet skulle vara lika eftersom huset har en k-märkning. Vi använde Proloc och dom fick till väldigt snygga och till det yttre utseendet lika dörrar som orginal.
Det blev både bra och snyggt.
Det blev både bra och snyggt.
Medlem
· västragötaland
· 1 557 inlägg
Föreningen bytta all dörr till Daloc säkerhetsdörr 2010 och alla är mycket nöjda vad jag vet. Väldigt bra på att dämpa ljud och ska vara inbrott och brand säkra men inget jag testat men är väldigt bra kvalitet på dörrarna.
Klicka här för att svara