1 873 läst · 8 svar
2k läst
8 svar
Så svårt att bestämma sig - spikpistol
Hej,
har läst ett flertal trådar om spikpistoler hör på forumet men skapar en ny trots allt. Jag skrev tidigare om Makitas verktygspaket (18 v brushless). Skulle precis trycka på köpknappen när jag började fundera på kommande projekt: panelbyte. Inte sugen att spika för hand. Började leta efter Makita spikpistol för 50-90 mm men det ser ut som att de inte gör en batteridriven sådan?
Okaj, då får det bli DeWalt? Någon som har erfarenheter av denna:
https://www.proffsmagasinet.se/mask...pikpistol-med-batterier-och-laddare-jc11810-1
Om den är bra så ser det ut som att jag får satsa på dewalt och deras 18 v system.
har läst ett flertal trådar om spikpistoler hör på forumet men skapar en ny trots allt. Jag skrev tidigare om Makitas verktygspaket (18 v brushless). Skulle precis trycka på köpknappen när jag började fundera på kommande projekt: panelbyte. Inte sugen att spika för hand. Började leta efter Makita spikpistol för 50-90 mm men det ser ut som att de inte gör en batteridriven sådan?
https://www.proffsmagasinet.se/mask...pikpistol-med-batterier-och-laddare-jc11810-1
Om den är bra så ser det ut som att jag får satsa på dewalt och deras 18 v system.
Redigerat:
För panelbyte (fasad) kan nog kraftigare doningar vara att föredra..?Antracith skrev:
Det är ju inte helt fel att ha mer än ett batterisystem heller.H Husbyggare1000 skrev:Hej,
[länk]
Funkar den till att spika ytterpanel?Antracith skrev:
Tror det blir som du säger Dewalt. Har inte hittat en Makita som kan spika 60mm.Stefan N skrev:
Ytterpanel ska bytas och vad jag läst mig till här på forumet så är det minst 60 mm spik som gäller och då är det DeWalten som gäller. Finns såklart andra märken också men just DeWalt har andra maskiner som jag är intresserad utav.FredrikR skrev:
Redigerat:
Makitas spikpicka är batteri o gas, tyvärr..H Husbyggare1000 skrev:
https://www.makita.se/product/gn900se.html
Jaja, så är det, jag syftade på det andra inlägget jag citerade som pratade om dyckertpistol.H Husbyggare1000 skrev:
Liknande trådar
-
Svårt att installera vattenmantlad insats?
Ved, Pellets, Flis -
Byte av packning- svårt att få isär
Vatten & Avlopp -
Svårt att välja värmepump - så var det att få hjälp av Robin Toneby
Bloggkommentarer -
Åtgärd för vatten i "kakelfogfix" samt svarta/problematiska inslag i badrumsfogar?
Badrum -
Hantverkare fortsatt stor grupp på Svarta Listan
Artikelkommentarer