Byggahus.se

Så mycket får det kosta att ansluta sig till elnätet

1. M
    Medlem Nivå 1
    Det kan vara ganska dyrt att ansluta sig till elnätet. Jag vill bara tipsa om att konsumenter som misstänker att elnätsföretaget tar ut för mycket kan vända sig till Energimarknadsinspektionen och få avgiften prövad. På den här filmen berättar jag hur mycket det som mest får kosta http://youtu.be/T-ICM6d3yIY Hälsningar Mattias Johansson, Konsumentkontakt på Energimarknadsinspektionen

2. B
    Medlem Nivå 11
    ....,skall man tolka plus summan så för 1300 m skulle det kosta 164900 + 167kr/m x 1300m = 385000 kr som mest. Låter ju svindyrt!

Eller är det 164900 plus 167kr/m över 1200 m ?

Mycket svårtolkad information..

3. M
    Medlem Nivå 1

Multiplicera den extra meterkostnaden med 100 meter

Multiplicera bara med antalet meter som överstiger den nedre gränsen i zonen. Vill du veta vad det som mest får kosta för 1300 meter så gäller 164 900 kr + 100x167 kr/meter.

4. B
    Medlem Nivå 11
    Ok. Ja, låter ju vettigare. Framgick dåligt i videon. Annars blir det ju ofantligt mycket dyrare med 201 m vs 200 m (y)

5. T
    Medlem · Nivå 7
    Du har missat en viktig sak i videon samt i infon du delger här, i priserna som anges i videon och i denna tråd är exklusive moms! Man skall ju alltid ge priser till konsumenter inkl. Moms så för att inte skapa förvirring anser jag infon i videon behöver rättas för inte några missförstånd skall uppkomma.

/Thomas

6. M
    Medlem Nivå 1
    Tack Thomas! Håller med om att det hade varit bättre att visa priser med moms. Vi ska se över filmen. Tills vi gjort det får du själv lägga på moms. Hoppas det funkar. Mvh Mattias