Byggahus.se

Så mycket beräknas taxeringsvärdet öka 

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    • Laddar…
  2. kristofer12345
    Medlem Nivå 11
    Haha detta blir ju bara sämre o sämre, o så ska man ta in fastighetsskatten igen ..hur tänker man där ..alla som har hus kommer ju få sälja om man nu köpt eller byggt ett billigare hus från början...phu

3. MultiMan
    Realist · Nivå 12
    44% uppgång för mig.

• Laddar…
  4. D
    Medlem Nivå 1
    53% Uppgång på taxeringsvärdet för mig..

• Laddar…
  5. M
    Medlem Nivå 1
    Rent ut sakt bedrövligt att man väljer detta i dessa tider. så många svenska företag som går på knäna.
    arbetare som inte ens får den årliga löneförhöjningen. hur tänke man där?

• Laddar…
  6. L
    Medlem · Nivå 11
    +19% i taxering, o då har vi fortfarande stampat jordgolv och utedass standard.

Så ptja man märker att staten har börjat ladda för kommande pungslag.

7. yonna
    Medlem · Nivå 15
    :crysmile:

8. N
    Medlem Nivå 3
    Ironiskt med Stockholm,,, ser ut som vi fått minus 2% måste vara enda gången man kan vara nöjd. Men kan ju enbart vara ett fel, menar skattteverket kan ju inte undgå mer pengar till kassan. ;P

9. Arnmark
    Medlem Nivå 3
    För mindre än en vecka sen så snackade Annie Lööf om en historisk skattesänkning på upp till 150kr i månaden.
    Jag åker på en 32% höjning så det blir inte så mycket kvar av skattesänkningen.
    Sen ska fastighetsskatt införas och det är även förslag på att höja matmomsen...
    Känns dom 2021 kommer att bli historiskt dyrt om man jobbar, äger sitt boende samt äter mat.

Men det är klart tak över huvudet samt mat i magen är onödig lyx...
    .

10. P
    Medlem Nivå 1
    Drygt 17% ökning... någonstans i Stockholms län...
    Så siffrorna är väl något snitt av något slag...

11. henq
    Medlem Nivå 6
    Fick 17% höjning, precis som snittet i Västra Götaland.

12. H
    Medlem · Nivå 9
    Ökning med 42,2% här så nu ligger vi "bara" 17,5% över marknadsvärdet, som antagligen är en glädjekalkyl.
    Förra gången låg taxeringsvärdet på 82,5% av marknadsvärdet och det ville de inte ändra annat än möjligen uppåt så jag har inte så stor förhoppning att de vill sänka sitt förslag... Tur att vi ändå har slagit i taket så så länge inte fastighetsskatten införs igen spelar det inte direkt någon roll. Fast skulle de sänka till 75% av marknadsvärdet som det borde vara så skulle vi hamna under gränsen och spara några hundralappar per år...

13. B
    Medlem Nivå 1
    +46% i liten ort i skåne

14. J
    Medlem Nivå 1
    jorasatt... 85% upp. På landet i västernorrland.

15. henq
    Medlem Nivå 6
    17% höjning som sagt, landar på ~70% av värdering gjord av mäklare förra året.
    Kan nog inte klaga, ligger på snittet av höjningen i Västra Götaland + att taxeringsvärdet är tänkt att ligga på 75% av marknadsvärdet.