Byggahus.se

Så lång tid tar det att inreda övervåningen

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 523 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Har du ett hus med en oinredd övervåning och vill veta hur lång tid det tar att färdigställa den? Vi har pratat med ett företag som gör just detta, för att ta reda på hur lång tid varje moment tar.

Du kan läsa artikeln här: Så lång tid tar det att inreda övervåningen

2. Anders Dahlin
    Medlem · 4 inlägg

Anders Dahlin

Medlem
    Precis gjort det på totalentreprenad för ett Myresjöhus. Kostar men går fort. Ca 67kvm boarea. Isolerat, golvvärme, nya takfönster, in med trappa. 3 sovrum, allrum, kaklat badrum. Tog ca 6 veckor.

3. Cancerman_777
    Renoverare · Skåne · 1 990 inlägg

Cancerman_777

Renoverare
    Jag har gjort detta jobb själv i två hus; tilläggsisolera, ångspärr, skivmaterial, fuktspärr, ytskikt, el, ventilation. Det tar tid. Lång tid. Det kommer ALLTID situationer som man inte tänkt på och inte vet hur man skall lösa. Men...man löser det, och känslan när man är "klar" är magisk.

4. T
    Självbyggare · Åland · 125 inlägg

Taren43

Självbyggare
    Är med på det mesta, men 1,5 vecka för att plasta och läkta??? Jag gjorde det med en kompis till hjälp på 2 långdagar, alltså cirka 40 arbetstimmar då, och då är varken jag eller kompisen byggare

5. C
    Medlem · Kronoberg · 323 inlägg

CalleSpeed

Medlem
    Som vanlig dödlig privat person som jobbar 8-10 timmar om dagen och har en familj och barn så räkna med att det tar minst 1 år kalendertid. Jag har själv gjort det på en Smålandsvilla och kommer ALDRIG gör om det igen. Lärde mig mycket men det sliter hårt att jobba kvällar/helger hemma och sedan vanligt jobb på dagarna. Planering är A till O. Mycket tid går åt till att bara hitta rätt metod och material. Det blev mycket bra men som sagt aldrig igen!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.