1 936 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Så idag föll första snön över Sthlm och stora delar av landet
Givetvis så har vi inte hunnit med sista "höströjningen" på tomten.
Så vid frukostbordet kom jag o frun i diskussion om när den första snön (inte nödvändigtvis den som ligger kvar) brukar falla runt Stockholm.
Jag hävdar bestämt att det brukar vara någongång under de 2 första veckorna i november, medans hon hävdar mitten på oktober.
Har försökt googla efter någon vädersida där man kan söka på gamla väderobservationer, men går bet. Någon som vet om det finns en sådan sida eller har koll på snödatum?
Så vid frukostbordet kom jag o frun i diskussion om när den första snön (inte nödvändigtvis den som ligger kvar) brukar falla runt Stockholm.
Jag hävdar bestämt att det brukar vara någongång under de 2 första veckorna i november, medans hon hävdar mitten på oktober.
Har försökt googla efter någon vädersida där man kan söka på gamla väderobservationer, men går bet. Någon som vet om det finns en sådan sida eller har koll på snödatum?
Första snön idag?
enligt ett par sidor på nätet föll den första snön redan den 14 oktober.. Visst den låg inte kvar men ändock den första.
Hmm.. vi fick regnblandad snö igår kväll. Fast den låg inte kvar mer än nån minut så försvann det igen.. Och det snöade i 3 minuter
Baserat på blandannat fotografers foton tagna på första snön.
2004 i stockholm 18 november
2005 i stockholm 20 november
2006 i stockholm 1 november
2007 i stockholm 3 november
2008 i stockholm 16 november.
2009 i stockholm 24 september
2010 i stockholm 14 oktober
enligt ett par sidor på nätet föll den första snön redan den 14 oktober.. Visst den låg inte kvar men ändock den första.
Hmm.. vi fick regnblandad snö igår kväll. Fast den låg inte kvar mer än nån minut så försvann det igen.. Och det snöade i 3 minuter
Baserat på blandannat fotografers foton tagna på första snön.
2004 i stockholm 18 november
2005 i stockholm 20 november
2006 i stockholm 1 november
2007 i stockholm 3 november
2008 i stockholm 16 november.
2009 i stockholm 24 september
2010 i stockholm 14 oktober
Redigerat:
Snöade häre också, urk...lite tidigt, först asnön som läger sig brukar inte komma förrän andra halvan av November.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på hur dra in handfat till toalett som saknar det idag?
Badrum -
Välkomna att fråga om cancer idag 9-17 - så ställer du en fråga
Fråga Cancerfonden tisdag 4 februari -
Sanering av mögel utreglad innervägg källare - bästa preparaten idag?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
V2x - Är det möjligt idag (2024) - Ett pågående samtal!
Laddboxar -
Hittade en sak i ränndalen idag.
Ventilation