Det är ju skönt att veta att de i alla fall delvis lever i samma värld som alla andra. Dvs det hade varit mer trist om samtliga levde utan egna bostadslån.

• Gilla
Blueztar och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det är ju skönt att veta att de i alla fall delvis lever i samma värld som alla andra. Dvs det hade varit mer trist om samtliga levde utan egna bostadslån.
Håller med. Noterar också att den ena inte har råd och därför amoteringsfritt (alternativt låg amorteringsgrad men känns mer långsökt?)

Det är ju på sikt alltid bättre med lån och investera istället för amortera.

De här gökarna ska ju kunna ekonomi kan man ju tycka. Dock verkar jag ha bättre ränta, lägre belåning och amorterar bra.

Attitudeswe
Theden har alltså ökat sin belåning med 0.6MSEK på ett år.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Theden har alltså ökat sin belåning med 0.6MSEK på ett år.
Svenskt. Låter som en normal badrumsrenovering á 6kvm i stan

F
P Pligg85 skrev:
Det är ju på sikt alltid bättre med lån och investera istället för amortera.

De här gökarna ska ju kunna ekonomi kan man ju tycka. Dock verkar jag ha bättre ränta, lägre belåning och amorterar bra.
Äsch, har man 100-200 000kr i månadslön så orkar man nog inte med att förhandla någon enstaka procentenhet hit eller dit.

Att tro att man har amorteringsfritt för att man inte har råd att amortera är ett feltänk

Amortering = sparande som avkastar låneräntan (netto)

De som istf å amortera sätter motsvarande pengar i en aksieindexfond är vinnare över tiden

P Pligg85 skrev:
Gökarna? Det brukar väl handla om hök eller duva i Riksbanken? 😀

F Fideliox skrev:
Äsch, har man 100-200 000kr i månadslön så orkar man nog inte med att förhandla någon enstaka procentenhet hit eller dit.
De lägger sina arbetsliv i att diskutera en förändring på 0.25% är bra eller inte............

Men jag håller med dig. Skit samma vad räntan är. Riksbanken kan väl sätta 6,75 nästa gång och inte tänka på om det gör någon skillnad men någon procent hit och dit.

P Pligg85 skrev:
De lägger sina arbetsliv i att diskutera en förändring på 0.25% är bra eller inte....
Det e en viktig men ganska liten del av vad direktionen totalt e sysselsatt med…

Z Zodde skrev:
Det e en viktig men ganska liten del av vad direktionen totalt e sysselsatt med…
Jag har faktiskt inte funderat på vad mer de har för uppgifter (förutom administration, personalansvar osv). Har du någon kännedom om vad mer som är specifikt för deras roller?

F Fideliox skrev:
Orkar är lite nedsättande. Har inte tid är nog mer lämpligt. Jag (gissar) att de, likt de flesta med högt uppsatta roller, jobbar på tok för mycket. Sen kanske de inte vill ha ögonen på sig för att ha särbehandling med förmånligare räntor pga sin position.
Slutligen, hade det handlat om att tjäna så mycket pengar som möjligt hade de inte haft allmänna jobb utan arbetat mot privatsektorn med egna bolag. De är garanterad eftertraktade på privata marknaden med sin erfarenhet och kontaktnät …

• Gilla
GalnaÄlgen
  • Laddar…
  • Gilla
Lovan83
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.