1 396 läst · 14 svar
1k läst
14 svar
Så gör ledamöterna i Riksbanken med sina räntor
På konsumentens sida
· 3 293 inlägg
Hur gör de som bestämmer styrräntan i Sverige med sina egna bolån?
Du kan läsa artikeln här: Så gör ledamöterna i Riksbanken med sina räntor
Du kan läsa artikeln här: Så gör ledamöterna i Riksbanken med sina räntor
Håller med. Noterar också att den ena inte har råd och därför amoteringsfritt (alternativt låg amorteringsgrad men känns mer långsökt?)T TypRätt skrev:
https://www.gp.se/ekonomi/sa-mycket...ksbanken.b6ca8ae9-b546-4947-9736-0d85577f77bdDiscoman skrev:
Med 1,28% ränta har man råd att amortera 😀.
Lön över 200 000kr i månaden.
Äsch, har man 100-200 000kr i månadslön så orkar man nog inte med att förhandla någon enstaka procentenhet hit eller dit.P Pligg85 skrev:
Att tro att man har amorteringsfritt för att man inte har råd att amortera är ett feltänk
Amortering = sparande som avkastar låneräntan (netto)
De som istf å amortera sätter motsvarande pengar i en aksieindexfond är vinnare över tiden
Amortering = sparande som avkastar låneräntan (netto)
De som istf å amortera sätter motsvarande pengar i en aksieindexfond är vinnare över tiden
De lägger sina arbetsliv i att diskutera en förändring på 0.25% är bra eller inte............F Fideliox skrev:
Men jag håller med dig. Skit samma vad räntan är. Riksbanken kan väl sätta 6,75 nästa gång och inte tänka på om det gör någon skillnad men någon procent hit och dit.
Orkar är lite nedsättande. Har inte tid är nog mer lämpligt. Jag (gissar) att de, likt de flesta med högt uppsatta roller, jobbar på tok för mycket. Sen kanske de inte vill ha ögonen på sig för att ha särbehandling med förmånligare räntor pga sin position.F Fideliox skrev:
Slutligen, hade det handlat om att tjäna så mycket pengar som möjligt hade de inte haft allmänna jobb utan arbetat mot privatsektorn med egna bolag. De är garanterad eftertraktade på privata marknaden med sin erfarenhet och kontaktnät …
Ligger på deras hemsidaL Lovan83 skrev:
https://www.riksbank.se/sv/om-riksbanken/organisation/direktionen/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur skall jag dra golvvärmeslingorna i köket/matsalen?
Värme allmänt -
Limma pappremsa - vad gör jag för fel?! Se bilder
Färg, Måla & Tapetsera -
Göra grusparkering, samt framtida garagebygge
Gräsmatta -
Försäkringsbolaget nekar ersättning - gör de fel?
Försäkringar -
Märkligt fasadmaterial och flagande färg - vad kan göras?
Fasad