Så funkar Bästa svar, poängsystemet och användartitlar

6k läst  101 svar

1. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 17
  2. L
    Medlem Nivå 2
  3. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 17
    Du menar att istället för att visa upp "stjärnikon · Nivå 1" så skulle man visa upp "9225 · 1" för mig där 9225 visar upp antalet poäng och siffran 1 visar upp antalet bästa svar?

4. L
    Medlem Nivå 2
    Ja nånting i den stilen. Nivå # är inte särskilt förklarande eller intuitivt (tycker jag). Antalet bästa svar borde lyftas fram för sig eftersom den är en bättre mätare av bra/riktiga svar. Det finns ju redan antal inlägg och antalet bilder där så poängen tillför inte så mycket (tycker jag). Poäng blir mera vem som sitter mest timmar vid forumet :)

Edit: Sen kanske man borde färgmarkera vilka trådar som har ett "bästa svar" markerat likt SO? Kanske även färgmarkera det inlägget när man läser tråden?

BirgitS gillar
  5. Dheri
    Husägare · Nivå 8
    Jag har lagt märke till att man kan ge sig själv bästa svar, jag tycker att det vore bra att begränsa den funktionen så trådskaparen inte kan markera sitt eget svar som bästa svar.
    Däremot en snarlik funktion i stil med "problemet löst" eller "uppföljning" skulle vara väldigt bra i trådar som har en tendens att dra iväg både i längd och innehåll. I en sådan funktion är det ju oftast TS svar som ska markeras.

6. M
    Medlem · Nivå 12
    Ni kan också ta bort den AI-funktion som markerar "bästa svar" i en egen tråd. För jag har inte själv (medvetet) markerat mitt egna inlägg som "bäst" i en av mig startad tråd... ;)

Hur avmarkerar man ett "bästa svar"???

7. Dheri
    Husägare · Nivå 8
    Hmm, ja det verkar vara en bugg, för nu när jag gick in i och kollade i en gammal tråd som jag skapat kan jag inte markera mina egna svar som bästa svar, precis som jag önskar...

8. harry73
    Allvetare · Nivå 20
    Ska vi kidnappa @Daniel 109 och förvara honom ett dygn utan internet?

Bra jobbat i alla fall :)

Medlemmar   Byggahus se.png

9. harry73
    Allvetare · Nivå 20
    Klurat färdigt? även om gillamarkeringar borde generera poäng?

Eriksgatan gillar
  10. Anna_H
    Husägare · Nivå 16
    Ingen som kidnappat honom än ;-)
    upload_2018-4-20_21-40-0.png

11. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Jag tänkte vänta till dag 364 ... ;)

12. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Bed en moderator blockera honom en dag bara.
    Som de brukar göra med mig... :cool:

Redigerat 22 apr 13:33
Taggar: utveckling

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: