Hoppas se det här huset om 25 år när det skall totalrenoveras, det kanske blir fint då.

Såg huset på Hemnet, det är snyggt och med många trevliga detaljer. Och jag gillar att färgen gör att det ser ut som ett pepparkakshus.

Men väldigt lite sovrum för ett såpass stort hus! Helt inriktat på "dinks" (double income, no kids), det tycker jag är lite synd. Tvättstuga innanför biblioteket känns också lite avigt, där sitter herrn i huset och smuttar på en konjak i läderfåtöljen medan han läser en klassisk roman i halvfranskt band (som det sig anstår i ett bibliotek i ett sekelskiftesaktigt hus), då kommer frun i huset springande med tvättkorg och förstör den avslappnade stämningen. Eller tvärtom, om det är hon som sitter där och smuttar. Där känns ju som de gjort en miss!

Bortsett från detta gillar jag huset, även om det inte är helt byggnadshistoriskt korrekt.

mäklaren skriver Alingsås kommun när huset är i Lerums kommun är det nåt fel på Lerum lite skumt gjort

Huset skulle må bra av en ordentlig grundmur av natursten så att det fick en visuell bas. Tornet skulle också få lite mer resning och bli mindre stabbigt med en ordentlig sockel.

Nu är det tillgängligt o bra på alla sätt och vis, men en ordentlig trappa till entrén hade passat bättre med stilen. Och varför oceaner av tryckimpregnerade altaner när det finns civiliserade markbeläggningar som skiffer där man kan ställa det vitmålade gjutjärnsmöblemanget?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
P
Fint hus, men "tornet" borde ha (minst) en våning till så att det blev ett riktigt torn och inte bara en rund del av huskroppen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.