Hej
Vardagsrummet har en dörr där det är två delar glas och vardagsrummet är exakt framför sovrummet till min 3 åriga son?, När jag tänder lampan i vardagsrummet och vill kolla på tv på kvällen när han sover då blir det för ljust så att han vaknar och kan varken stänga dörren till hans rum eller dörren till vardagsrummet det blir fortfarande för ljust. Så jag tänkte skaffa mig en lång rullgardin 180 cm och bredd 70 cm för att få det mörkt men jag har kollat på några rullgardiner fästen på de är mest för fönster. Och dessutom så vill jag inte borra i dörren och förstöra den.

Kan jag få tipps på vad eller vilka alternativ som finns kanske en rullgardin som man bara kan hänga på kanten till dörren precis som ikeas kläder häng på dörren.

Tack på förhand.

• Vit dörr med två frostat glasrutor i en bostadsinteriör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Den enklaste lösningen är att köpa ett tjockt tyg och sätta ett par öljetter i hörnen samt ett par krokar ovanför dörren. Lätt att ta bort och kan användas både med dörren öppen och stängd.

• Gilla
Toto-1990
  • Laddar…
Ett alternativ om du inte har behov av att kunna se in på rummet är attsätta mörkläggande dekorplast som du skär till i samma storlek som rutorna.

• Gilla
Toto-1990
  • Laddar…
Tack så mycket för er svar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.