Byggahus.se
Jag drar in kommunalt vatten i fritidshuset och grävaren har satt en extra servisventil med teleskopgarnityr i gräsmattan precis vid stugan. Jag skulle vilja kunna stänga/öppna den med strömbrytare (och fjärrstyra) inne i stugan.
Finns det nåt roterande IP klassat ställdon som går att sätta på servisventilen?

Tack på förhand!

För att..... det är väl inte så att du stänger den stup i kvarten. Sen blir det väl också osäkerheten att den funkar å verkligen stänger ventilen ordentligt

V Vector skrev:
För att..... det är väl inte så att du stänger den stup i kvarten. Sen blir det väl också osäkerheten att den funkar å verkligen stänger ventilen ordentligt
Nä, jag lär inte pilla upp locket och vrida med nyckel särskilt ofta. Skulle dock kännas bra att ha trycksatt vatten på frostfritt djup utanför huset när man inte är där. T.ex. vid strömavbrott eller om underhållsvärme eller frostvakt lägger av. Sen skadar det nog inte att motionera servisen lite. Finns det nåt roterande ställdon? Ett sånt bör ha lägesgivare så man vet att det är helt öppet/stängt.

E
Belimo har ställdon. Majoriteten är IP54

• Gilla
Mälartorsk
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Belimo har ställdon. Majoriteten är IP54
Tack för det! Kollar med dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.