2 678 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
ROT-avdrag. Försenad faktura.
Hej,
Vi fick lite jobb gjort hemma under december, och arbetet blev klart i mitten på dec. Dock blev själva fakturan försenad och kom först igår.
Vi hade hoppats på att använda ROT för 2014, men kommer det att funka nu? Fakturadatum är 2014-12-19 om det spelar roll.
Vi fick lite jobb gjort hemma under december, och arbetet blev klart i mitten på dec. Dock blev själva fakturan försenad och kom först igår.
Vi hade hoppats på att använda ROT för 2014, men kommer det att funka nu? Fakturadatum är 2014-12-19 om det spelar roll.
Det stämmer som MaxPax säger. Jag kollade efter på Skatteverkets hemsida för några år sedan och det står tydligt.
Din enda möjlighet nu är om firman går med på att ta emot kontant betalning och bokför denna på 2014 - jag vet inte om detta är möjligt och det är knappast lagligt. Men då måste de ansöka om ROT ganska snart också, för att det ska hamna på 2014.
Din enda möjlighet nu är om firman går med på att ta emot kontant betalning och bokför denna på 2014 - jag vet inte om detta är möjligt och det är knappast lagligt. Men då måste de ansöka om ROT ganska snart också, för att det ska hamna på 2014.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur tolkar jag ROT-avdraget på den här fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
ROT-avdrag eller utan faktura?
Kan bådas ROT-avdrag användas för samma faktura?
Rot-Avdrag, vad ska stå på fakturan jag får av hantverkaren.
Juridik -
ROT-avdrag, räknas det från färdigställande eller fakturadatum?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.