Byggahus.se

Rörvikshus

1. Kattis74
    Medlem Nivå 1
    Hejsan!

Har precis köpt tomt och börjat titta på lite olika husleverantörer.
    Har fastnat lite för ett hus som heter Oskar från Rörvikshus....
    Nu undrar jag om nån har erfarenhet av Rörvikshus... Både bra och dålig...
    Hur är deras standard och priser jämfört mot andra...???

Tack på förhand!  :)

2. T
    Medlem Nivå 1

Re: Rörvikshus

Hej Kattis
    Har ni bestämt er, valde ni Rörvikshus?

Vi har precis köpt tomt i Södra Sandby (Skåne) och står precis i begrepp att skriva avtal med Rörvikshus för att bygga Albrekt (vi har tänkt bestämma oss i början av nästa vecka). Om ni skrivit avtal med Rörvikshus hade det varit intressant att pratas vid. Jag kan tyvärr inte skriva ett personligt meddelande till dig med mina kontaktuppgifter, eftersom man måste ha skrivit minst fem inlägg för att få göra det, men om du är intresserad av att prata så svara på detta så gör jag en ansträngning med inläggen.

Mvh Tove

3. B
    Medlem Nivå 2

Hur gick det?

Hur gick det?
    Beställde ni Rörvikshus?
    Blev det som lovat? Blev kostnaden som det var tänkt som början, eller
    steg det med massa extra kostnader?

mvh
    Benny

4. piliz
    Medlem Nivå 5
    vi undrar också. Oskar huset ser riktigt bra ut. Hur gick det? Vet någon vad det huset kostar?

5. Z
    Medlem Nivå 7
    Min Svägerska byggde med Rörvikshus.
    Deras problem bestod i att firman som byggde gick i konkurs, då "hjälpte" inte R-hus till och styrde upp det hela (tycker jag), dom fick helt enkelt leta upp en ny byggare själva.

Om detta berodde på att R-hus inte ville, eller att avtalet som släktingen skrev var formulerat "illa" vet jag inte, men jag kan säkert ta reda på det.

6. blåst
    Medlem Nivå 1
    Hej.
    Min erfarenhet av Rörvikshus gör att jag absolut inte kan rekommendera de eller deras sk. entreprenörer. Vi har haft problem med allt (och efter 1 år har inget av problemen lösts). Rörvikshus har hela tiden visat kalla handen och vägrat ta ansvar. För det första var inte alla rum klara när vi flyttade in. tex hade vi ingen fungerande tvättstuga. Det bör man ju ha i ett nytt dyrt hus. Vi har haft översvämning i garaget, vattenläckor i badrum och tvättstuga, skorsten och golvvärme. Vi har även fått vara med avbrott på avloppet ut. Ventilationen kopplades in först efter ett halvår, likaså bergvärmen. Inga intyg från varken elektriker, kaklare eller rörmockare har vi fått. Varje dag är vi oroliga för vad som kan hända.
    Jag bor in en kommun där det byggs mycket. Har också pratat med en del av de som bygger med andra husföretag. De finns de med många fel och så finns de få lyckligt lottade som bara haft typ en anmärkning på slutbesiktningen. Det verkar vara rena lotteriet om husbygget ska gå bra eller ej.
    (Banners till höger på denna sida får mig att må illa). Rörvikshus hemsida är bara en vacker fasad. Inget stämmer med verkligheten.

7. Hemmakatten
    Moderator · Nivå 18
    blåst, som ny medlem kan du inte enligt forumreglerna vara anonym när du ger referenser. Ber dig därför komplettera ditt inlägg med namn och bostadsort.
    Hemmakatten
    moderator