Hej!
Vi har sedan någon månad tillbaka påbörjat ett bygge av badrum. Vi fick en total offert där både rörmokare, golvläggare och elektriker ingår. När arbetet kommit halvvägs meddelar rörmokaren (som vi även anlitat för några år sen i vårt förra hus) dra sig ur offerten pga att det blir dyrare för oss än om han jobbar på egen offert. Säger han. Jag har en annan teori då denna rörmokare alltid varit EXTREMT svår att få ut på jobb, uteblir när vi bestämt dag och tid osv. Drar han sig ur offerten behöver han således inte rätta sig efter de andra företagens arbetstempo utan kan komma när han själv bestämmer.

Mycket riktigt, nu står vi här och väntar väntar och väntar på att han ska komma och göra sin del så badrummet kan bli färdigt. Vi hade bokat denna veckan, han uteblev utan att ens meddela sig.

Är det rätt att han kan göra så här när offerten är godkänd och klar samt arbetet redan halvfärdigt?

Undrar mest för att det är så frustrerande att inte komma någonstans med badrummet.

• Gilla
  • Ledsen
  • Arg
StefanCalmar och 2 till
  • Laddar…
Jag blir nyfiken på varför ni anlitade denna rörmokare med den erfarenheten? Eller köpte ni en totalentreprenad utan vetskap om att han skulle jobba för er?

• Gilla
HEM2121 och 26 till
  • Laddar…
Norrlandet Norrlandet skrev:
Jag blir nyfiken på varför ni anlitade denna rörmokare med den erfarenheten? Eller köpte ni en totalentreprenad utan vetskap om att han skulle jobba för er?
Ja du, det får nog maken min svara på. Jag personligen hade inte gjort det men då det är han som står som ägare på huset så har jag lämnat sådant till honom. Kanske inte jättebra med facit i hand haha..

• Haha
  • Gilla
StefanCalmar och 7 till
  • Laddar…
K
Konstigt sätt att resonera på. Är man gifta borde väl det gå fint att upplysa maken på hur han borde göra, dvs inte anlita en sådan sopa till rörmokare

• Gilla
  • Älska
EvertL och 11 till
  • Laddar…
BigR
Släng ut honom och hitta en ny.

• Gilla
Dave Lister och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Nej, har ni ett avtal så kan han inte vara ignorera detta. Det ni kan gör är att meddela honom att ni kommer anlita en annan rörmokare om han inte dyker upp och skicka en faktura på mellanskillnaden.

• Gilla
EvertL och 21 till
  • Laddar…
S Skärgårdsbon skrev:
Ja du, det får nog maken min svara på. Jag personligen hade inte gjort det men då det är han som står som ägare på huset så har jag lämnat sådant till honom. Kanske inte jättebra med facit i hand haha..
Med det resonemanget så borde ju denna tråden inte finnas heller. Varför bara bry sig när man tycker att det behövs?

• Gilla
  • Arg
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
janwide
Ni fick en total offert skriver du. Är det alltså en av hantverkarna som står för entreprenaden och har anlitat de andra två?

• Gilla
hansan och 2 till
  • Laddar…
Antar att det är en total entreprenad och att någon har skrivit ett avtal med din man?

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
BigR BigR skrev:
Släng ut honom och hitta en ny.
Make eller röris?

• Haha
  • Gilla
teliahenka och 63 till
  • Laddar…
Här tror jag det är rimligast att skilja sig och gifta sig med en rörmokare för de tjänar så snuskigt mycket pengar.

• Haha
  • Gilla
Alex0918 och 18 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Konstigt sätt att resonera på. Är man gifta borde väl det gå fint att upplysa maken på hur han borde göra, dvs inte anlita en sådan sopa till rörmokare
Naturligtvis hade jag gjort det om jag hade vetat om vilken röris som ingick i offerten. De enda jag visste om var mattläggarfirman och elektrikern.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Antar att det är en total entreprenad och att någon har skrivit ett avtal med din man?
Ja det stämmer. Maken har gjort det.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Ni fick en total offert skriver du. Är det alltså en av hantverkarna som står för entreprenaden och har anlitat de andra två?
Det stämmer. Vi bor på ett ganska glest ställe om man säger så, det finns inte jättemånga hantverkare i närheten.

G g.kraft skrev:
Här tror jag det är rimligast att skilja sig och gifta sig med en rörmokare för de tjänar så snuskigt mycket pengar.
Problemet är att dom aldrig är där man vill att dom skall vara..

• Haha
  • Gilla
kivling och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.