Byggahus.se

rörmockare höjer priset efter utfört jobb.

45k läst  765 svar

1. Staffan2000
    Medlem · Nivå 14
    Oj!
    Bahco, Grundfos, Wilo, Gustavsberg, Ifö, Mora Purus och många fler använder du inte. Får du något gjort överhuvud taget?

2. S
    Medlem Nivå 13
    Då får du nog börja handla på biltema för Rinkaby rör säljer ju de flesta större märkena. Nu har jag läst nånstans att Biltemas vvs sortiment visst var om märkta prylar från nån stor leverantör men vet inte om det stämmer har inte köpt vvs grejer där själv allt finns ju på Rinkaby rör.

3. M
    Medlem · Nivå 8
    Jag har följt denna galna tråd sporadiskt och har en fråga till Oraklet. Om du nu jobbar så många timmar per dag som du säger, inte kan ta ut semester eller VAB och knappt tjänar några pengar - hur har du möjlighet att spendera all denna tid du bevisligen gör i bara denna tråd? Borde du inte vara ute på jobb?

4. L
    Bannad Nivå 3

Inte alla fabrikat som är billigare på Rinkaby. Många av dem du nämner köper jag billigare på andra ställen.

Idag har jag jobbat, igår också. Nu ska jag snart göra några offerter.

5. L
    Bannad Nivå 3
    Dahl sålde tidigare till Bauhaus. Därför, bojkott av Dahl.

Varför skulle jag stödja dem som inte vill stödja mig?

I många saker håller jag med er, det bästa vore att vi rörisar bara kunde låta kunden swisha direkt när vi är klara. Men nu är det som det är och inte mkt vi kan göra åt det. Så då stödjer jag inte företag som aktivt motarbetar VVS företag

6. T
    Medlem Nivå 2
    Finns väl inga problem med att låta kunden swisha efter avslutat och godkänt arbete?
    Bara att avtala det innan arbetet påbörjas......

7. L
    Bannad Nivå 3
    Svårt att swishar 150 lax för tex BVP. I dessa fall måste jag oftast ligga ute med VP, material hål innan jag får min lilla del.

Vore skönt att slippa sånt. Men det kommer aldrig hända

8. T
    Medlem Nivå 2
    Inga problem om man bara avtalar det innan.....
    Eller be om delbetalning vid leverans av dyrare varor....
    Transparans och öppenhet löser problemen lättare än du tror.
    Ser inte problemet

9. T
    Medlem Nivå 2
    Låt brunnsborraren fakturera kunden direkt istället för att vara så inne på påslag på priset
    Ta betalt för det du gör och låt andra ta betalt för sin del så slipper du vara ”bank” åt kunden

10. Demmpa
    Husägare · Nivå 21
    Du slipper ligga ute med en del av pengarna om du låter dom kunder som vill köpa materialet själv köpa det, gör bara en inköpslista med rsk-nummerna.

11. L
    Bannad Nivå 3
    Det låter ju bra, men så resonerar inte kunder förutom ni.
    De vill ha totalentreprenad och då blir det som jag sa.

Jag kan Vabba o ha semester, men jag får betala allt själv, det är såna som jag som drar runt lekstugan Sverige

12. S
    Medlem Nivå 13
    Så du bojkottar bara de fabrikat som är billiga på Rinkaby rör får du den billigare på Ahlsell är det ok då ? Om du la mera tid på jobbet i stället för att jämföra pris med Rinkaby rör som du ändå inte handlar hos kanske du får lite bättre vinst på firman.

13. L
    Bannad Nivå 3
    Du är lika dum som vanligt. Du vet ingenting om nånting men drar slutsatser ändå.

14. S
    Medlem Nivå 13
    Det var inget svar på frågan om vilka fabrikat du bojkottar och hur du kommer fram till vilka som ska bojkottas. Du har ju tydligen rätt dåliig vinst på firman det har du ju själv skrivit om så alla tips att höja vinsten bör vara välkomna.

15. L
    Bannad Nivå 3
    Påslag hahaha man gör 0 påslag på hålet, tvärtemot vad ni tror så är det stenhård konkurrens om jobben.

Jag får några tusenlappar i vinst på 100000 affärer, mer är det inte