Hej!

Jag får inte riktigt rätt med denna bock, har bockat den första efter 45 grader och den andra innan 45 grader.
Testade även och bocka ett rör 60-30 men det blev inte bättre.
väggen är inte helt rak.

Mvh Julius

• Rördragning i hörn med vita kakelplattor och träpanel i taket, med ojämna bockningar vid icke-rätvinklig vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromade rör anslutna till en blandare på en vägg med vita rektangulära kakelplattor i ett badrum.
    Skapa konto
  • Kromade rör under bockning mot en kaklad vägg, där väggen inte är helt rak.
    Skapa konto
Fungerar det nu, så bry dig inte, bara en estetisk detalj och du kommer att glömma det.

• Gilla
Julius_99 och 1 till
  • Laddar…
Hej
Jag tycker det ser riktigt bra ut !
Vad är det som du tycker inte blir bra?
/ Björkskär

• Gilla
Rickard. och 1 till
  • Laddar…
Testa bocka 45 och sedan 30. Sen får du kapa en liten bit längst ut. Har inte detta exakt i huvet. Men kanske värt ett försök👍

B Björkskär skrev:
Hej
Jag tycker det ser riktigt bra ut !
Vad är det som du tycker inte blir bra?
/ Björkskär
Tack ☺️ Jag tycker varmvattenröret ligger lite långt ut, jag får inte in det riktigt

Estetiskt så trist med rördragningar i takhöjd. Har sett det på fler ställen. Hörde att det visst är något som vissa fastighetsägare beställer vid byggnation (tex SB). Vad anser ni? Varför lägger man inte rören i golvnivå som tidigare?

F fisgris8 skrev:
Testa bocka 45 och sedan 30. Sen får du kapa en liten bit längst ut. Har inte detta exakt i huvet. Men kanske värt ett försök👍
får tar mindre bit sen och prova, det här röret fick jag också kapa en liten bit längst ut

K krambriw skrev:
Estetiskt så trist med rördragningar i takhöjd. Har sett det på fler ställen. Hörde att det visst är något som vissa fastighetsägare beställer vid byggnation (tex SB). Vad anser ni? Varför lägger man inte rören i golvnivå som tidigare?
Jag håller med dig, men för min del hade det varit svårt o dra de vid golvnivå, så tvungen o göra på det här sättet

K krambriw skrev:
Lättare att hålla rent om rören är taket, har själv så och bara ett rör till duschen från taket, blandaren på utsidan.

Rickard.
Med 15mm rör blir det inte helt perfekt och man får bara leva med det men ditt försök ser bra ut! Den eventuella förbättringen som finns att hämta kommer inte göra någon som helst skillnad för helheten.

Angående rör i tak så handlar det mest om att man inte vill borra genom duschdörrar/väggar men det finns några fler mindre fördelar också, angående det estetiska så är det en vanesak, när man sett ett par stycken slutar de se "ovanligt ut".

Rickard. Rickard. skrev:
Med 15mm rör blir det inte helt perfekt och man får bara leva med det men ditt försök ser bra ut! Den eventuella förbättringen som finns att hämta kommer inte göra någon som helst skillnad för helheten.

Angående rör i tak så handlar det mest om att man inte vill borra genom duschdörrar/väggar men det finns några fler mindre fördelar också, angående det estetiska så är det en vanesak, när man sett ett par stycken slutar de se "ovanligt ut".
Tack för de vänliga orden, då våga jag väl visa några av de andra böjarna jag gjort

• Rörinstallation med flera böjar mot en kaklad vägg i ett badrum.
    Skapa konto
Nu blir jag lite nyfiken på varför det sitter en blandningsventi där?

Jag har för mig att jag bockat 90° + 45° och fått det bra i linje.
Att göra en pappmall kanske kan underlätta .

B Björkskär skrev:
Nu blir jag lite nyfiken på varför det sitter en blandningsventi där?
Är till bidedusch 🙂

Rickard.
Ja det var minst sagt en lite ovanlig lösning men det kommer väl inte vara synligt? Om så kanske du borde bytt till ett kromat ventilfäste i alla fall.

Och när du ändå bjudit på det så du har väl inte glömt backventiler till blandningen? 😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.