Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Rör upp från gräsmattan

1. Caroline wahlman
    Medlem · 4 inlägg

Caroline wahlman

Medlem
    Jag var på husvisning då vi hoppas på att köpa gård.(avloppet är en 3 kammarbrunn)

Nytt vatten har dragits, ett lång hårdare slang har då lämnats som sticker upp ur gräsmattan. Vad gör man med denna?
    Om jag förstod rätt är det för att kunna få vatten till ladugården som står ca 5m i från röret/slangen.

Men ska de ner i jorden igen eller ska nå rör på där , man kan väl inte ha en slang rakt upp från gräsmattan hursom helst?

--Caroline- total nybörare, men jag lär mig.

2. BirgitS
    Medlem · Stockholms län · 29 173 inlägg

BirgitSPremiumikon: Badkar

Medlem
    Välkommen till forumet!

Bra att du laddade upp en bild men tyvärr går den inte att förstora upp så att det går att se något. Kan du försöka igen?

3. V
    Medlem · Västernorrland · 1 138 inlägg

Vector

Medlem
    Kan ju hända att dom inte ville gräva längre eller kunde eller att rullen dom hade med sig tog slut å då iställe för att bara gräva över den å ingen vet var den är så drog dom upp den ur gräsmattan. Ska man dra vatten till ladugården så finns det som jag ser det antingen ner på frostfritt eller bara ner under gräsmattan å få ha det som sommarvatten

• Laddar…
  4. Caroline wahlman
    Medlem · 4 inlägg

Caroline wahlman

Medlem
    De är tyvärr den ända bilden jag har, o den e inte större än så :( får jag möjlighet skall jag ta en ny

5. Caroline wahlman
    Medlem · 4 inlägg

Caroline wahlman

Medlem
    tack, de låter klokt

6. tensiden
    Husägare · Sydöstra · 1 787 inlägg

tensiden

Husägare
    Har fullt med sådana rörstumpar som sticker upp här och var. Garanterat att de inte drog slangen längre och lät den sticka upp för att veta var den är någonstans. Annars är det ganska svårt att hitta en rörände under mark.

Finns säkert motsvarande i andra änden som skall kopplas på någonstans.

Går utmärkt att skarva på mer slang där sen för att slutföra installationen!

• Laddar…
  7. Caroline wahlman
    Medlem · 4 inlägg

Caroline wahlman

Medlem

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.