Hur ska röret vara anslutet mot golvbrunnen? Jag behövde byta ut förra ägarens konstiga lösning (sönder) och jag satte en flexslang (se bild).
Jag har läst lite olika om att röret inte ska gå under vattennivån (då det kan bli stopp?). Så som jag har gjort nu är ju helt fel i så fall, då den går rakt ner i vattnet. Blir ju också lite stående vatten med min lösning.
Bör jag ha en 90 böj som ligger direkt över hålet, men ovan vattenytan? Eller kan jag sätta böjen lite bredvid hålet? Hålet i silen till brunnen täcker inte riktigt hålet.
Edit: Bonus fråga. Det är en smutsig rand runt brunnen, är det där tätskiktets vatten rinner ner? Känns som att där nästan kan bli stopp.
Jag har läst lite olika om att röret inte ska gå under vattennivån (då det kan bli stopp?). Så som jag har gjort nu är ju helt fel i så fall, då den går rakt ner i vattnet. Blir ju också lite stående vatten med min lösning.
Bör jag ha en 90 böj som ligger direkt över hålet, men ovan vattenytan? Eller kan jag sätta böjen lite bredvid hålet? Hålet i silen till brunnen täcker inte riktigt hålet.
Edit: Bonus fråga. Det är en smutsig rand runt brunnen, är det där tätskiktets vatten rinner ner? Känns som att där nästan kan bli stopp.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren är från 80 talet.Tog måttet cc40mm,utanpåliggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.🤔
Badrum -
Hur få upp badkarets avloppsrör från golvet?
Badrum -
Hur högt från golv monteras vattenrör till badkars resp duschblandaren?
Badrum -
Hur dra koppla ihop rör från tv-maskin/badkar till avloppsbrunn?
Badrum -
Stoppa ned rör från badkar i vattenlåsets vatten?
Vatten & Avlopp