Byggahus.se

Röda eller svarta....

1. K
    Medlem Nivå 1
    Röda eller svarta betongpannor??? är det bara en smak sak eller finns det för och nackdelar?

2. B
    Medlem Nivå 10

Re: Röda eller svarta....

Om inte kommunen via bygglovet har några preferenser, så är det nog bara en fråga om tycke och smak för Er själva :)

Min egen smak säger tegelröda ;)

//Christina.

3. A
    Medlem Nivå 4

Och min säger svarta. ;)

4. K
    Medlem Nivå 1

tror på svart jag med...*ler*

5. Totte_S
    Medlem · Nivå 9

Beror väl ändå ganska mycket på hustypen och i vilken miljö huset är byggt eller? ???

(Fast röda äkta tegelpannor är snyggast ;D)

6. C
    Medlem · Nivå 11

Tänk till om du väljer svart på mansardtak och helvalmade tak. Det tynger ner huset mer än vad man kan föreställa sig. Kolla runt lite på olika hus med svarta eller röda tak och jämför med din hustyp. Till syvende og sidst så är ju detta en smaksak!

7. cubix
    Medlem Nivå 6

Det är en smaksak, men du bör nog även ta hänsyn till fasadfärgen. Prova dig fram. Det finns flera färgläggningsprogram att titta på och använda.

8. T
    Medlem Nivå 3

Fundera först på vilken färg ni skall ha på fasaden, och välj utifrån det! Vi var först inne på gråa pannor, men ändrade oss i sista sekunden till tegelröda. Känns som om tegelröda är lättare att matcha till andra färger och är en "klassisk" färg. Men som övriga skriver, så är det ju en smaksak!

9. K
    Medlem Nivå 1

mansardtak och helvalmade tak ??? ??? ;D