Gräsmatta med spridda löv bredvid en grusgång och en träkant, visande en del av en större tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smal passage av gräsmatta bredvid ett hus och garage med löv och buskar, potentiellt svår för robotklippare.
Skapa konto
Smal gräsmattremsa bredvid en byggnads vit vägg med hög häck och träd i bakgrunden, potentiell utmaning för robotklippare.
Skapa konto
Hej
Flyttar till ett nytt hus nästa vecka och funderar över gräsklippningen.
Har en robotklippare idag som fungerar bra (Gardena R50li) till vår enkla tomt men i nästa hus kommer den inte räcka till då vi har ca 700m2 gräsmatta.
Huset är placerat mitt på tomten om ca 1450 m2 och gräsmattan går runt hela tomten.
På ena sidan vid garagets gavel samt bredvid i farten är där en lång ”tarm” som sträcker sig ca 25 meter ut.
Som smalast är det ca 1,5 meter och det är vid garaget. Finns det någon klippare som kommer kunna hantera detta eller den kommer köra dit och inte hitta ut igen?

Vi har en Worx Landroid (WG790E.1) som klarar smala passager väldigt bra. Vi har cirka 500 kvm gräsmatta delat i två ytor med en som minst 1 meter bred passage däremellan. Du kanske skulle behöva en större apparat?
Om ni tar med er gamla gräsklippare kan ni ju prova med den först, när det har varit så torra somrar som nu växer ju inte gräset så mycket, då kan det räcka med en mindre klippare.

Hej!

Gamla gräsklipparen tar nya husägaren över. Så måste köpa en ny. Tror jag köper en vanlig bensinare och så får det bli en robot sen när vi kommit mer i ordning och vet exakt hur vi vill ha det på tomten. Worst case så får jag då fortsätta klippa denna smala sträckan med bensinaren

Lägger du en guideslinga som går hela vägen igenom det smala onrådet bakom garaget så löser en Huskvarna 430x mest troligt det. Den har dessutom dubbla guideslingor om det skulle behövas och GPS så den vet var den varit senast. Den skall klara gångar ner till 60cm om jag minns rätt.

• Gilla
Max R70 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.